پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
این حقوقدان گفت: درباره آقای قالیباف و همفکران مجلسی‌اش باید گفت، آن‌ها می‌دانند که انتخابات ۱۴۰۰ در فضایی سرد برگزار خواهد شد و به همین دلیل برای بهبود وضعیت تلاش نمی‌کنند تا در انتخاباتی بی‌رقیب بتوانند نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را به نفع خود رقم بزنند.

شعارسال: محمدباقر قالیباف از روی صندلی اول بهارستان بارها دولت و مشخصاً حسن روحانی را با ادبیاتی تهاجمی مخاطب قرار داده تا ذهنیت «رویارویی مجلس یازدهم با دولت روحانی» بیش از پیش تقویت شود. در همین راستا گروهی از تحلیلگران سیاسی متفق‌القول چنین تلقی‌ای دارند که رئیس مجلس به فکر انتخابات ۱۴۰۰ است و در جهت فعالیت‌های انتخاباتی حرکت می‌کند.

نعمت احمدی، حقوقدان، در گفت‌وگویی در این ‌باره اظهار کرد: قانون اساسی شرح وظایف هر کدام از سه قوه را مشخص کرده است، اما ظاهراً آقای قالیباف صحن مجلس را با مناظره‌های انتخاباتی اشتباه گرفته و به همین دلیل از هر موقعیتی برای تخریب روحانی بهره می‌برد. در واقع او همچنان روحانی را رقیب خود می‌بیند و کاری ندارد که رئیس مجلس است و روحانی هم در جایگاه رئیس‌جمهوری نشسته. باید یکی به آقای قالیباف بگوید که سه سال و ۶ ماه از مناظره‌ها گذشته و الان وقت همراهی قوا برای کم کردن مشکلات است.

این وکیل پایه‌یک دادگستری در ادامه گفت: رئیس و تعدادی از چهره‌های تندرو مجلس یازدهم در حالی به رویکرد تقابلی با دولت اصرار می‌ورزند که رهبری در این مدت ۲ بار نسبت به چنین کارهایی به طور جدی تذکر داده‌اند. اما برخی از آقایان به قدری به تندروی و تخریب اصرار دارند که حتی توصیه‌های ایشان را هم نادیده می‌گیرند. با بررسی این رفتارها می‌توان گفت، گروهی در حال تصویرسازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و به همین دلیل کارهای مملکت را رها و برنامه‌های انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: این در حالی است که آقای قالیباف باید وسعت نظر داشته باشد تا در جایگاه رئیس قوه مقننه از شأن مجلس دفاع کند. مجلس زمانی در رأس امور بود و اکنون جای خالی چهره‌های شاخص و فراموش‌نشدنی‌ای چون آیت‌الله طالقانی،‌ آیت‌الله هاشمی، ناطق‌نوری، مهدی کروبی، عبدالله‌ نوری و بهزاد نبوی که ردای نمایندگی را بر تن داشتند، احساس می‌شود. اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که نمایندگان با کمترین رأی ممکن می‌توانند روی یکی از صندلی‌های بهارستان بنشینند و هر کاری که لازم می‌بینند انجام بدهند.

این حقوقدان توضیح داد: درباره آقای قالیباف و همفکران مجلسی‌اش باید گفت، آنها می‌دانند که انتخابات ۱۴۰۰ در فضایی سرد برگزار خواهد شد و به همین دلیل برای بهبود وضعیت تلاش نمی‌کنند تا در انتخاباتی بی‌رقیب بتوانند نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را به نفع خود رقم بزنند. متاسفانه کاری هم به این ندارند که کشور چه شرایطی دارد و مردم چقدر گرفتار هستند. در واقع برای تندروها فقط رسیدن به پاستور اهمیت دارد و به جز این هدف به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

نعمت احمدی در پایان گفت: متاسفانه مجلس دیگر در رأس امور نیست که این خسران بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار:1 آذر  1399  ، کدخبر:-، etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
دقیقا همینطوره همین موضوع باهث شده که این چند ماه پایانی دولت بدتر از همیشه باشه
ناشناس
France
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من که هیچ دو گروه شانسی برای روی کار اومدن ندارن گزینه این سری مردم یک نظامی ست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
جاي تسف داره كه ارگان ها با هم براي انتخابات در رقابت باشن و كار مردم زمين بمونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
روحانی همیشه برای از زیر کار فرار کردن بهونه می آورده این هم بهونه جدیدشه؟ 7 سال خورد و خوابید و به مردم خندید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین