پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
جواد کریمی قدوسی ادعا کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ضعیف بود و پس از آنکه با توصیه‌هایی، تیم تقویت شد دو نفر از میان آنها جاسوس از آب در آمدند.

شعارسال: نماینده مردم مشهد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سه سوال از وزیر امور خارجه طی سخنانی گفت: توافق برجام بخشی از طرح جامعی بود که به دنبال آن همه مشکلات کشور به مسائل تحریم‌ها گره زده و گفته شد که اگر تحریم‌ها برداشته شود همه مشکلات حل خواهد شد و در عین حال برای تمام شدن روند پر هزینه، مذاکرات هسته‌ای انجام شد اما گزارش سه ماه وزارت خارجه در مورد این سند جامعیت نداشت.

وی افزود: ما انتظار داریم از نقض عهد با شفافیت سخن گفته شود؛ چرا که معتقدیم راهبرد دشمن از درون برجام مقابله با جبهه حق و خلق گوساله سامری بود تا جریان انقلاب را تغییر دهد و نگاه ملت را از اراده کشور و قدرت داخلی و دست الهی به دروازه دهکده های جهانی تغییر دهند.

کریمی قدوسی با اشاره به استراتژی نرمش قهرمانانه گفت: نرمش قهرمانانه کلید واژه‌ای است که شخصیتی آن را مطرح کرد که در عصر غیبت، ملت او را به عنوان ولی امر مسلمین می‌شناسند و به او اعتماد دارند تا کشور را از گردنه‌های سخت عبور دهد و به سلامت پیش ببرد و این سیاست در مقابل راهبرد به زانو درآوردن ملت ایران مطرح شد و خالق آن کسی بود که فرمود من دیپلمات نیستم بلکه یک انقلابی‌ام.

وی افزود: شیطان بزرگ با چند استراتژی به مقابله با ایران اسلامی از راه برجام چشم دوخته بود؛ یکی گرفتن نفوذ کلام رهبر انقلاب و تغییر جریان فرهنگ مقاومت و حذف سپاه، حزب الله، جهاد، حشد الشعبی.

نماینده مشهد ادامه داد: در مقابل این راهبردها برجام باعث تمام شدن دوران بهانه گیری بود که تا تحریم است هیچ کاری پیش نمی‌رود و افزایش بصیرت و شناخت از دشمن از سوی ملت و پایان دوره پر هزینه مذاکرات است.

وی خاطر نشان کرد: من متاسفم از دیپلمات ارشد کشورمان که اینگونه با عصبانیت در خانه ملت جواب سوال یک نماینده را پاسخ می‌دهد و حتما خودشان و همکارانشان باید توجه کنند و ببینند چرا امروز شاهدیم بعد از برجام همچنان مشکلات و موانع تحریم‌ها بر سر راه کشور است و این قطعا ناشی از بی توجهی به استحکام درونی نظام و گره زدن مشکلات به تحریم‌های دشمن است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: ما امروز همه امیدمان به دستان دشمن و وعده های شیطان بزرگ در قالب برجام است و معتقدیم رفتار تیم مذاکره کننده عدم توجه به قدرت غرب نظام است.

وی ادامه داد: آقای ظریف تیم مذاکره کننده ضعیف هستند و این یک خطا بود؛ همچنین خطا کردیم که روی لغو همه تحریم‌ها پافشاری ننمودیم و خطا کردیم که از خط قرمز ترسیمی از سوی رهبری عبور نمودیم. در جلسه‌ای گفتید ما تپه‌ای را گرفتیم و قله‌ها را فتح نکردیم.

نماینده مردم مشهد ادعا کرد: تیم مذاکره کننده از 27 شرط ترسیمی رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت اکثر آنها را رعایت نکرد و خطا کرد که با دیپلماتی لبخند و نشستن روی ولیچیر با دشمن بزرگ نظام برخورد نمود.

وی افزود: خطا بود که به آمریکایی‌ها آنقدر فضا دادیم که مذاکرت 1+5 تبدیل به مذاکرت 1+1 بین ایران و آمریکا شد و عزت و قدرت نظام را به شکلی در مقابل آنها ترسیم کردیم که ما محتاج به توافقیم.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به مسیر رفته تیم های قبلی بی توجه بود گفت: این خطا بود که راه رفته را به فراموشی سپردیم و از تجربیات گذشتگان عبرت نگرفتیم و درسهای قبلی را فراموش نمودیم.

کریمی قدوسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این ادعا که عملکرد وزارت امور خارجه منجر به مصادره اموال ایران شد گفت: بعد از برجام و اجرای تعهدات طرف ایرانی به طور تام و تمام در مقابل چشم جهانیان آمریکا نقض برجام کرد و شما سکوت کردید و با سیاست خارجی خود باعث شدید آمریکایی‌ها به تحریم‌ها اضافه کنند و اموال ایران را مصادره نمایند و دشمن توانست با شوی رفت و آمدهای هیات‌های اقتصادی و سیاسی اطلاعات وسیعی از نیازهای کشور پیدا کند و در مقابل از 120 موتور هواپیمایی که باید براساس برجام مورد تعمیر قرار می‌گرفت تنها 12 موتور تعمیر شد.

وی خاطر نشان کرد: اشتباه بود که به لغو تحریم ها پافشاری نکردیم و به تعلیق تحریم ها دل خوش کردیم.

وی تصریح کرد: اگر روز اول به خطوط قرمزی که رهبری برای تیم مذاکره کننده ترسیم کرد توجه می‌کردیم و مسیری را که ایشان تبیین نمودند دنبال می کردیم امروز مذاکرات به نتیجه می‌رسید و شما نباید پاسخ این را می‌دادید که چرا مذاکرات به نتیجه نرسیده و قطعا اموال و دارایی‌ها آزاد شده بود و مجبور نبودید بگویید مذاکره سایه شوم جنگ را از سر کشور برداشت و امروز مجبور نبودیم قلب رآکتور را با سیمان پر کنیم.

نماینده مشهد ادامه داد: امروز بعد از برجام دانشمندان تولید کننده اورانیوم ما در نطنز چرت می‌زنند و بسیاری از دستاوردهایمان از دست رفته است و من درخواست می‌کنم این سوال به رای گذاشته شود. نه برای محکوم کردن ظریف و روحانی بلکه برای اینکه ما با رای خود برای نقض عهد بر سر آمریکا فریاد برآوریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 11 مهر 1395، کدمطلب: 95071106618 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین