پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آخرین تحولات طرح ۳۰۷۰ را تشریح کرد.
شعار سال: مصطفی سالاری، در نشست خبری امروز (دوشنبه ۳ آذر) با اشاره به تحولات دیجیتال در نسخه‌نویسی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات امکان نسخه‌نویسی الکترونیک را فراهم کردیم. در حال حاضر تمام امکانات اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است. مشوق‌های آن را برای مراکز و افراد طرف قرارداد در نظر گرفته‌ایم و منتظر همکاری این گروه‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد ارائه کمک هزینه ازدواج، صدور گواهی طلاق و پرداخت عائله‌مندی به صورت الکترونیک، گفت: با سازمان ثبت احوال وارد همکاری شدیم و هم اکنون متقاضیان این گونه خدمات بدون مراجعه حضوری می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند. دیگر حتی نیازی به مراجعه به سازمان ثبت احوال برای صدور گواهی‌ها نیست و به محض اینکه سازمان ثبت احوال بر اساس اسناد دریافتی خود مجوز‌ها را صادر کند، سازمان تامین اجتماعی پرداخت کمک هزینه ازدواج، عائله‌مندی و… را اجرا می‌کند.

سالاری بر ضرورت حفظ امنیت اطلاعات بیمه‌شدگان تاکید کرد و گفت: اطلاعات ۴۵ میلیون نفر در سازمان تامین اجتماعی موجود است و لذا امنیت آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سالاری بر ضرورت تهیه API‌-ها و ارائه آن‌ها به سازمان‌های همکار با سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح ۳۰۷۰ گفت: از مدیران سازمان می‌خواهم که API‌ها را آماده کنند تا با دستگاه‌هایی که قصد همکاری با آن‌ها را را داریم بلافاصله تفاهم‌نامه منعقد کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خدماتی که به صورت غیرحضوری ارائه شده‌اند دیگر به صورت حضوری در نمی‌آید، گفت: حضوری شدن خدمات در کنار ارائه همین خدمات به صورت غیرحضوری، این خطر را به وجود می‌آورد که در آینده خدمات غیرحضوری هم به صورت حضوری ارائه شوند؛ البته افراد می‌تواند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و راهنمایی بگیرند.

سالاری بر اهمیت ثبت شماره حساب و شماره خط همراه افراد متقاضی دریافت خدمات از سازمان تامین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری تاکید کرد و گفت: از بیمه شدگان می‌خواهم که اطلاعات مرتبط با شماره حساب و شماره خط همراه خود را در سامانه خدمات غیرحضوری وارد کنند. اهمیت ثبت این شماره‌ها در این است که اگر فرد متقاضی درخواستی داشته باشد و باید از بابت آن کمک هزینه و... دریافت کند، مشکل به وجود نیاید. سازمان تامین اجتماعی شماره‌های حساب بانکی و موبایل افراد را به صورت برخط بررسی می‌کند و در صورت انطباق پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: افرادی که در گذشته درخواست برقراری این موارد را داشتند؛ اما به دلیل وارد نکردن شماره حساب آن‌ها را دریافت نکرده‌اند هم در جریان اجرای طرح ۳۰۷۰ از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به طرح ۳۰۷۰ گفت: طرح ۳۰۷۰ با هدف کوتاه کردن زمان ارائه خدمات راه‌اندازی شده است. ما بخشی از فرآیند‌های حضوری را منتفی کردیم که ارائه آن‌ها به شکل حضوری در دوران شیوع کرونا، دردسر ساز است. از این پس، حذف خدمات دیگر به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

سالاری افزود: در مسیر ارائه خدمات الکترونیک با کارگزاری‌های تامین اجتماعی همکاری می‌کنیم و شرایطی را فراهم کردیم که درآمد‌های کارگزاری‌ها در زمان ارائه خدمات الکترونیک قطع نشود. در حال حاضر جامعه ۲۰ هزار نفری در کارگزاری‌های تامین اجتماعی با سازمان همکاری می‌کنند و با اینکه کارمند سازمان محسوب نمی‌شوند، اما با آن‌ها همکاری می‌کنیم تا از محل اجرای طرح ۳۰۷۰ متضرر نشوند.

وی با اشاره به طرح ۳۰۷۰ که بیش از ۷۰ درصد از مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: ارائه خدمات غیرحضوری یکی از مطالبات اصلی و درازمدت شرکای اجتماعی سازمان و مردم بوده که سبب حذف ۷۰ میلیون از ۹۶ مراجعه سالانه مردم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به صدور مفاصاحساب پیمانکاران به عنوان یکی از مطالبات اساسی تصریح کرد: ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده کار و همچنین پیمانکار نیز از خدمات اصلی سازمان است که براساس آن مفاصا حساب کاغذی حذف و الکترونیکی خواهد شد.

سالاری ادامه داد: این مهم همچنین به پیمانکار و واگذارنده کار همزمان ابلاغ و برای پیمانکاران و واگذارندگان یک صندوق شخصی به منظور ارائه مفاصا به سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، براساس این سامانه همه فرآیند‌های دریافت مبانی محاسبه حقوق بیمه و خدمات کارفرمایان غیرحضوری خواهد شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 3 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:1000126، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
دم اقای نوربخش گرم و روحش شاد که زمینه سازی این الکترونیکی بازی هارو در سازمان ایجاد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
بنظرم بازم اینها کامل نیست برای سه کاری بلاخره آدمو میکشن به سازمانها و ادارات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین