پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مهدی اسفندیار در یادداشتی انتقادی نسبت به استعفای دکتر ملک زاده، بیان می‌دارد که ارزش نقد این استعفا در شرایط کنونی زیاد نیست و ادبیات استعفای ایشان را یک حرکت توام با عصبانیت تفسیر می‌کند؛ و معتقد است که ملک زاده قطعا در موضوع کووید باید پاسخگوی اظهارات خود در ایمنی گله‌ای باشد
شعار سال:نخست و بی مقدمه هشدار صریح و روشن خود را به رسانه های اصولگرا بدهم که به اعتقاد من بدترین خط و مشی را در مورد کووید ۱۹ در پیش  گرفته و کمترین ارزش را برای نقدهای کارشناسی در این ۹ ماه در رسانه های اصولگرا می بینم، البته این نوع رفتار برای بنده چندان هم بیگانه و غریب نیست، فکر کنم اذهان عموم هنوز به نسیان دچار نشده که تیترهای آتشین رسانه های اصولگرا در حمایت از طرح تحول را فراموش کند و البته بعدها تغییر مشی داده اند و ...شدند مخالفان آتشین طرح تحول که البته دلیل اصلی امر فقر شدید کارشناسی در حوزه سلامت در این رسانه ها بوده که در این مجال نمی گنجد.

اکنون در مورد کووید همان اشتباه اساسی را مرتکب شده اند که معتقدم به جز تسنیم که یکی از خبرنگاران جوان و باهوش آن گزارشهای خوبی در حوزه تولید و .... ارائه می دهد، فارس فرسنگ ها در آفساید بوده و زبان این رسانه در بخش سلامت زبانی غیرقابل فهم و درک می باشد.

در موضوع استعفا دکتر ملک زاده باید عرض کنم که

اولا: معتقدم ارزش نقد ملک زاده در شرایط کنونی از نظر علمی و فنی و .‌. زیاد نبوده و اینکه بلافاصله بعد از نقد نمکی به حوزه پژوهش در نظام سلامت، چنین نامه استعفایی با ادبیات غیرمرسوم نوشته شود را یک حرکت توام با عصبانیت تفسیر می کنم و بر آمده از کم تحملی دکتر ملک زاده نسبت به انتقاد. حتی معتقدم که نمکی در این مورد انتقاد کاملا به جایی داشته است و ملک زاده قطعا در موضوع کووید باید پاسخگوی اظهارات خود در ایمنی گله ای باشد، ضمنا حرف های ملک زاده مطلب تازه ای نبوده و مدتها بود که کارشناسان مستقل این نقدها را به نمکی داشتند و حتی رهبری معظم انقلاب هم در میان سخنان خود مستقیم یا غیرمستقیم همین نکات را با کمی اضافه و یا کمتر یکی دو ماه پیش بیان کردند.

۲_ اما اگر بخواهیم این استعفا را بهانه ای برای کوبیدن ملک زاده به جهت مخالفت وی با شکل کنونی طب سنتی قرار دهیم، این حرکت قطعا برای رسانه زیان بار و برای کشور زیان بار تر است زیرا ارزش طب نوین در بحث کلینیک به حدی بالاست که حتی همسنگ قرار دادن طب سنتی با طب نوین نیز اشتباه است زیرا طب نوین ما از یک اصل بسیار مهم پیروی می کند که هنوز طب سنتی ما اندر خم یک کوچه آن هم مانده است ، در طب نوین آستامینوفن در ایران و تهران و شمال و جنوب و آمریکا و اروپا و .... یک اثر را دارد و یک نتیجه را را دارد ، آیا شما در مورد عنبرنسا هم می توانی به قطعیت چنین حرفی را بزنی؟! جا دارد که ضمن پذیرش برخی اصول فرهنگی و اخلاقی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی یادمان باشد که اسلام ادعای طبابت نداشته است بلکه داعیه دار وحدت و وحدانیت و خرد و عقلانیت و اخلاق و ... بوده است و بهتر است علوم تجربی بی جهت لباس قداست به تن نکنند که عواقب آن بسیار خطرناک است، البته این را هم بگویم که بر اساس حق و حقوق و اصول انسانی به شدت مخالف محدویت برای طب حاشیه هستم و به اعتقاد من مردم باید بین دو شیوه مخیر باشند و نباید شیوه سرکوب را در پیش گرفت.

۳_ اما از آن سوی اظهارات آقای دکتر نمکی را هرگز قبول ندارم زیرا اگر مبنای ناراحتی‌های دکتر نمکی از آقای ملک زاده به دلیل اظهارات ایشان در بحث ایمنی گله ای بوده باید خدمت آقای نمکی عرض کنیم به جز آقای ملک زاده در پیرامون شما افرادی هستند که قرنطینه را به سخره گرفتند از عدم ابتلای کودکان به کرونا خبر دادند از داشتن درمان موثر گفتند از جمع کردن کرونا ظرف یک ماه و سه ماه سخن گفتند، خوب حالا لطفاً بفرمایید چرا سراغ ملک زاده رفتید چرا بقیه را رها کردید همین یک استدلال کافیست تا به این نتیجه برسیم که دلیل برکناری ملک زاده اظهارات ناصواب وی در مورد ایمنی گله ای نبوده است و این حرف‌ها و از این اظهار نظرها در وزارت آقای نمکی زیاد می شنویم و هزینه ای هم متوجه افراد  نبوده.

۴_ جریان رسانه ای اصلاح طلب هم که کاملا گیج و منگ این دعوا بودند و بهترین توییت را حسام الدین آشنا انجام داد که گفت حلوا خیرات نمی کنند، اما رمضان زاده ظفرقندی را برای جانشینی نمکی معرفی کرد و معین هم چند کلامی بعد از ۹ بیان کرد، البته معرفی رئیس یک نهاد صنفی به عنوان وزیر دولت و حاکمیت و با تخصص فوق عروق و بی ارتباط با مقوله سیاست گذاری سلامت و بهداشت و ... حکایت این واقعیت است که نگاه به حوزه سلامت در کشور ما تخصصی نیست و بسیار عقب مانده و متحجرانه است، فرقی نمی کند که چه کسی حرف بزند رسانه اصولگرا یا شخصیت اصلاح طلب....

مهدی اسفندیار

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از کانال" نه به عوام فریبی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
برای چی باید این همه نظرات متفاوت باشه تا مردم گیج بشن مرجع ما کیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
وقتي رسانه ها در مورد هر اتفاقي 360 درجه با هم اختلاف نظر دارن مردم چطوري درست رو از غلط تشخيص بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
هميشه كارمون همين بوده معاند سازي كار اين عزيزانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اين ها هميشه كارشون اين بوده كه يك نفر رو تا عرض اعلا بالا ببرن بعد با كله بزننش زمين
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین