پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۱۳۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
حساب ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه ملی برای روز مبادا تشکیل شد، تا در مواقعی که درآمد‌های نفتی دولت کاهش یافت از این منابع استفاده شود، اما متاسفانه در سال‌های گذشته منابع صندوق توسعه ملی به عنوان بودجه دوم دولت مورد استفاده قرار گرفته است.
شعار سال: «داود دانش جعفری» سه شنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی اظهارداشت: برای افزایش درآمد‌های مالیاتی باید تلاش کنیم همه راه‌های فرار مالیاتی در کشور بسته شود.

این کارشناس اقتصادی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد که  در این شرایط برای رسیدن به یک اقتصاد قدرتمند تقویت تولید ملی بسیار ضروری است.

دانش جعفری تاکید کرد: هرچه به دلایلی ارزش پول ملی کاهش یابد پایه قدرت خرید مردم کمتر می‌شود در حالی که مردم باید متناسب با کاری که انجام می‌دهند، باید دستمزد داشته باشند.

وی توضیح داد که از طرفی هرچه نرخ بیکاری افزایش یابد قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد و یا اینکه مردم برای گذارن زندگی باید از پس انداز‌های خود استفاده کند.

این کارشناس اقتصادی یادآورشد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده دنیا با بیماری ویروس کرونا روبه رو  شده و ممکن است که در آینده کشور‌های مختلف جهان با بیماری‌های ویروسی دیگر مواجه شوند، لذا برای مقابله با این شرایط، کشور‌ها باید زیرساخت‌های مورد نیاز را برای ایجاد امنیت درمانی مردم خود مهیا کنند.

به گفته دانش جعفری، این که نمی‌شود در این شرایط عده‌ای بیکار شوند، ارزش پول ملی کاهش یابد و برای مقابله با این بیماری مردم هزینه کنند، لذا در این شرایط برای حفظ قدرت خرید مردم باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی بر کاهش هزینه‌ها و حجم  دولت تاکید کرد و گفت: هرچه اندازه دولت کاهش یابد هزینه‌های آن نیز کمتر می‌شود و باید از درآمد‌های نفتی نیز برای انجام سرمایه گذاری‌ها استفاده شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: حساب ذخیره ارزی و یا صندوق توسعه ملی برای روز مبادا تشکیل شد، تا در مواقعی که درآمد‌های نفتی دولت کاهش یافت از این منابع استفاده شود، اما متاسفانه در سال‌های گذشته منابع صندوق توسعه ملی به عنوان بودجه دوم دولت مورد استفاده قرار گرفته است.

دانش جعفری خواستار جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی شد و افزود: سیاست‌های فعلی، سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی جذاب نمی‌کند در حالی که در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید فرصت‌های لازم برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شود و با ایجاد جذابیت بیشتر، بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های خود را افزایش دهد تا بخشی از هزینه‌های دولت نیز کاهش یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۲۲۷۹۸، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
دولت که کلا بودجه رو گم کرده از هرجایی داره پول میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین