پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
تعالی علمی در ایران می‌تواند دوباره ظهور کند، مگر این‌که با اغتشاشات یا تحریم‌های بیشتر جلوی آن گرفته شود.
شعار سال: سال‌۲۰۰۵ مجله نیچر می‌نویسد:«تعالی علمی در ایران می‌تواند دوباره ظهور کند، مگر این‌که با اغتشاشات یا تحریم‌های بیشتر جلوی آن گرفته شود ... در چند سال گذشته، این کشور پول بیشتری را در علم سرمایه‌گذاری کرده است حتی مقام معظم رهبری که به‌طور موثر مسئولیت این کشور را برعهده دارد، برای علم صحبت کرده و از کشور خود خواسته است تا«اعتمادبه‌نفس در تمامی زمینه‌های علمی» را توسعه دهند.
 
این فراخوانی درون یک‌جامعه دانشگاهی کوچک است که به‌شدت از میراث غنی و باستانی پیشرفت علمی ایران آگاه است.»
 
این مجله ادامه می‌دهد:«در این سال حقوق و دست‌مزد دانشگاهی‌ها شدیدا" افزایش یافت؛ درنتیجه، بسیاری از آن‌ها قادر خواهند بود بدون کار دوم، برای اولین بار از زمان انقلاب اسلامی در سال۱۹۷۹، به اهداف علمی خود بپردازند. میزان انتشارات دانشمندان ایرانی در همین حال در مجلات بین‌المللی در دهه گذشته چهار برابر شده است. اگر چه هنوز نسبتا" کم است اما تاثیر متوسط تاثیرات مقاله‌های ایرانی افزایش یافته است.»
 
در ادامه برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی این‌گونه پیشنهاد می‌دهد:«با توجه به انزوای کنونی دانشمندان ایرانی از همتایان خود در خارج از کشور، تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده باعث می‌شود آن‌ها برای سفر به جلسات در ایالات متحده با مشکلاتی مواجه شوند.»


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری برخط  ، تاریخ انتشار:  7 آذر  1399  ، کدخبر: 11795،www.khatebazar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
توقف رشد علمی ایران کلید واژه ای هست که اسرائیلی ها اون رو به گور می برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
این توقف ها در ایران چندین برابر ایجاد مشکل میکنه چون ما دسترسی به خیلی از منابع جبرانی رو نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین