پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۲۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری: این مسئله نشان می‌دهد که فدراسیون از این خبر متاسفانه خوشحال نیست، چون در فدراسیون قبلی اتفاق افتاده و همچنین نشان می‌دهد اولویت افرادی که در فدراسیون هستند وزنه برداری نیست.

شعار سال: پنج شنبه ششم آذر ماه خبری مبنی بر اینکه هیات اجرایی IOC طی جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس بر اساس نتایج قطعی دوپینگ ورزشکاران تصمیم به اختصاص مجدد مدال‌ها و دیپلم افتخار المپیک 2012 لندن گرفت که با توجه به بررسی‌ها، مدال طلا دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری المپیک لندن به نواب نصیر شلال از ایران، مدال نقره به بارتومیچ از لهستان و مدال برنز به  ایوان افریموف از ازبکستان رسید.

نکته قابل تامل بی توجهی محض فدراسیون وزنه برداری در این اتفاق بزرگ است به طوری که هیچ خبری در این مورد از سوی فدراسیون منتشر نشد. درست است که اعلام کسب مدال طلا توسط نواب نصیر شلال پس از هشت سال صورت گرفته اما نمی‌توان منکر این شد که تیم ملی کشورمان با این مدال تاریخی ترین نتیجه وزنه برداری را در المپیک لندن رقم زده است. کسب سه نشان طلا و دو نقره توسط پولاد مردان ایران از نتایج تکرار نشدنی است که کوروش باقری سرمربی وقت تیم ملی و شاگردانش برای وزنه برداری به ارمغان آورد و انتظار می‌رفت مسئولان فدراسیون به طور ویژه‌ این اتفاق بزرگ را پوشش دهند اما متاسفانه به نوعی اخبار را گلچین می‌کنند. به نظر می‌رسد انتقاداتی که در گذشته از سوی نواب نصیر شلال و کوروش باقری هم در این جریان بی تاثیر نبوده است.

کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری در این خصوص گفت: این موضوع باعث خوشحالی مان شد؛ درست است که هشت سال گذشته اما اتفاق مبارکی است و امیدوارم موفقیت‌های وزنه برداری کماکان ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت‌های بیشتری در این رشته المپیکی باشیم. چیزی که به ذهن من می‌رسد این است که این مدال صرفا برای نواب نصیر شلال و یا فدراسیون نیست بنابراین امیدوارم تمام اعضای خانواده وزنه برداری مخصوصا فدراسیون نشین‌های امروز خوشحال شده باشند. 

او در مورد عدم واکنش فدراسیون وزنه برداری نسبت به این اتفاق تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که فدراسیون از این خبر متاسفانه خوشحال نیست چون در فدراسیون قبلی اتفاق افتاده و همچنین نشان می‌دهد اولویت افرادی که در فدراسیون هستند وزنه‌ برداری نیست. من مطمئنم با صحبت‌های ما و عکس‌العمل رسانه‌ها فدراسیون هم بالاخره یک حرکتی انجام خواهد داد اما چه بهتر که خودشان خبر را پوشش می‌دادند؛ چرا اول باید رسانه‌ها عنوان کنند و بعد فدراسیون اقدام کند؟ این کار اصلا قشنگ نیست. به هر حال این نسل نسلی بوده که همان وزنه برداران در المپیک ریو هم مدال گرفتند و اتفاقا همین فدراسیون خیلی روی این موضوع مانور داد که البته به حق هم بود ولی چطور از همان نسل در المپیک لندن بعد از هشت سال مدال نقره تبدیل به طلا شد واکنشی صورت نگرفت، اگر خوشحال نیستند حداقل ناراحت هم نباشند.

باقری در پایان صحبت‌های خود گفت: فدراسیون به شدت روی رفتار، گفتار و برنامه‌هایش سیاست خودی و غیر خودی را اعمال می‌کند که در پنج سال گذشته کاملا محرز بوده و چیزعجیبی نیست و از نظر من طبیعی است. وقتی رفتارهای دوگانه و منافع شخصی فراتر از وزنه برداری دیده می‌شود نشان می‌دهد که به هر حال یک مقدار خود دوستان باید به عملی که انجام می‌دهند فکر کنند. فدراسیون وزنه برداری ایران نزدیک به 80 سال قدمت دارد؛ خیلی از افراد آمدند و رفتند اما چه خوب است آدم طوری رفتار کند افراد بعدی یک ذهنیت خوب داشته باشند.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران نیوز، تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
این سیاسی کاری ها در زمینه ورزش اصلا کار درستی نیست ورزش کار و اون تیم چه گناهیکردن که شما دنبال منافع خودتون هستین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
یاد پدری افتادم که به پسرش قول داده بود اگر 20 بشه براش جایزه میخره و همون پدر به علت خساست دم امتحان ها ارزو میکرد 20 نشه:))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
ناراحت بودن فدراسیون درد بزرگیه دقیقا تعبیر خوبی به کار برده این دوست عزیزمون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین