پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۲۶۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
زمانی که در خوزستان باران می‌آید تصویر ناکارآمدی مسئولان نمایان می‌شود؛ چراکه با اندک بارانی، فاضلاب خانه‌های مردم را می‌گرد.
شعار سال: بر اساس اخبار منتشر شده تعداد زیادی از شهرستان‌های استان (بندر ماهشهر، کارون، آبادان، لالی، ایذه، اهواز، امیدیه، شادگان، رامهرمز، رامشیر، باغملک، آغاجاری، هفتکل، شوشتر، گتوند و بهبهان) دچار پیامد‌های ناشی از باران شدید شدند.
نکته مهم این است در سال‌های اخیر تدبیری بابت ایجاد و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب اندیشیده نشده و با کوچکترین بارندگی آب به زندگی مردم سرازیر می‌شود. این شرایط زمانی وضعیت اسفناک تری به خود می‌گیرد که به این مسئله فکر شود با این وضعیت نامناسب اقتصادی، چگونه مردم و اقشار ضعیف و بی بضاعت جامعه می‌توانند از پس چنین مشکلات، دردسر‌ها و خساراتی که سیل بر آن‌ها تحمیل می‌کند برآیند. البته اوضاع نابسامان به همین جا ختم نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که سیل موجبات گسترش کرونا در استان شود. وقوع همزمان مشکلات متعدد موجب می‌شود فشار مضاعفی بر مردم وارد آید.

البته سال گذشته نیز در مقاطعی شهر‌های استان خوزستان دستخوش سیل شدند و قول‌های بسیاری داده شد، اما عملیاتی نشدند. حتی در جلسه‌ای که ۲۱ مهرماه سال جاری برای افتتاح طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به صورت ویدئوکنفرانسی با شرکت رئیس جمهور برگزار شد نمایندگان استان بدلیل ترسیم وضعیتی مطلوب و عالی توسط وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی به نشانه اعتراض محل را ترک کردند. اما عملاً این اعتراضات هیچ گاه به نتیجه مناسبی ختم نشده است.

خوزستان را به جرات می‌توان محلی برای مشاهده ناکارآمدی‌های بزرگ مدیران دولتی دانست که در کار تدبیر استان پا در گل مانده اند، اما داعیه مدیریت کشوری و اداره وزارتخانه در سطح ملی را دارند. انباشت مشکلات موجبات دردسر‌های عدیده برای عموم مردم شده، اما مسئولان بجای ماندن در استان در پی نمایش اقتدار و احاطه خود با حضور در پایتخت هستند.
چالش‌هایی مانند اعتصاب تمام نشدنی کارگران هفت تپه، ریزگردها، بیکاری، حاشیه نشینی و ... صرفاً بخشی از مشکلات مردم استان است. از سوی دیگر پروژه‌های بسیاری در شهر‌های مختلف خوزستان از سال‌های گذشته و حتی از دهه‌های قبل وجود دارد، اما به سرانجامی نرسیده است.
در این باره اشاره به پروژه‌ای مانند قطار شهری اهواز حائز اهمیت است که بعد از گذشت حدود دو دهه هنوز افتتاح نشده و سهم مردم حسرت و راه بندان و موانع ایجاد شده در خیابان هاست. البته بنا به روایت یکی از نمایندگان خوزستان با وجود این همه مشکلات، هزینه‌های میلیاردی برای ساخت رستوران، آب نما و ... می‌شود که ضرورتی به انجام چنین کار‌هایی نیست. همین مسئله نشان دهنده این است که اولویت سنجی مناسبی برای انجام پروژه‌های ضروری استان وجود ندارد و صرفاً از اقدامات نمایشی استقبال می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۹۰۹۱۲۱۵۵، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
تصاویر و اخباری که از جنوب ایران که خط مقدم تموم بلا ها و جنگ ها بوده رو که می بینم افسوس میخورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
خوزستان بعد از جنگ تا الان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده و معلوم نست تا به کی قراره این مشکلات ادامه پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
خیلی‌ جای تعجب داره برام خوزستان چرا چهل سال باید انقدر بد بیاری داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
0
این بندگان خدا همیشه محروم بودن دمتون گرم که پوشش میدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
خوزستانی ها یعنی هیچ پناهی نباید داشته باشن در موقع بلا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
خوزستان خیلی وقته که داره از درد های معیشتی و سبک زندگی به خودش می پیچه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
خوزستاني ها اصلا شرايط رو به حساب كتابي نداره زندگي هاشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین