پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۵۳۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
براساس جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در بین ۹ بانک دولتی و همچنین بانک مرکزی ایران، بانک سپه تنها بانکی است که در سال آینده جزء بانک‌های دولتی زیان‌ده خواهد بود.
شعار سال: طبق اطلاعات درج شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، رقم درآمد‌های این بانک در سال آینده ۵۷/۷ هزار میلیارد تومان و رقم هزینه‌های بانک نیز ۹۵/۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود. به عبارتی در سال آینده فعالیت این بانک دولتی بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان زیان در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که تجمیع و یا ادغام چندین بانک در بانک سپه اولین قدمی بود که بانک مرکزی با مدیریت عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی برای تشکیل بانک‌های قدرتمند برداشت. وی طی آخرین مصاحبه خود با رسانه از نهایی شدن مسیر ادغام دو بانک و مراحل باقی برای دو بانک دیگر خبر داده بود.

معمولا زمانی تصمیم به ادغام گرفته می‌شود که بانک‌ها در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه باشند، یا از توانایی‌های مدیریتی کمتری بهرمند هستند. در چنین وضعیتی بانک‌ها تصمیم به ادغام با بانک‌هایی میگیرندکه بتوانند این نواقص را برای آن‌ها پوشش دهند.

یکی از دلایل اصلی ادغام بانک‌ها در کشور ما به خصوص بانک‌های نظامی با بانک سپه، سهولت در روند خدمات رسانی، بهبود در تنوع ریسک، کاهش هزینه‌ها، نجات از ورشکستگی، جذب اعتماد عمومی مردم و کاهش تعداد شعب بانک‌ها در سطح کشور بیان شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گروه رسانه‌ای صبح‌ساحل، تاریخ انتشار: 14 آذر1399، کد خبر: 47328،  www.sobhesahel.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
اگه روزي برسه كه بانك هاي ما ورشكسته بشن عملا اقتصادمون نابود ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
تازه بانك سپه اولين بانك ايراني و يكي از خفن ترين هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
بانك سپه در ايران يكي از ستون هاي مالي و اقتصادي به حساب مياد نبايد بذارين ورشكسته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
بانک سپه هیچ وقت اون رضایتیکه باید رو برای مردم به وجود نیورده حس میکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین