پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
مجموع ردیف بودجه هزینه‌ای وزارت امور خارجه از این موضوع در سال آینده ۳ هزار میلیارد و ۶۹۱ میلیون است و بودجه تملک سرمایه‌ای آن هم ۴۴۸ میلیون تومان است. این مقدار بودجه از هزینه‌های خارج از کشور تقریباً ۱۲ برابر بودجه اصلی وزارت امور خارجه است.

شعار سال: دولت طی هفته گذشته بودجه سال 1400 کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. حسن روحانی غایب جلسه تقدیم بودجه و معاون پارلمانی رئیس جمهور بدون هیچ گونه تشریفات معمول یعنی دفاع از بودجه سالانه را تقدیم بهارستان کرد.

یکی از ردیف‌های بودجه سال آینده مربوط به وزارت امور خارجه است. مجموع بودجه مربوط به وزارت امورخارجه در جمع هزینه‌ای و تملک سرمایه‌ای 840 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

همچنین ردیف بودجه‌ای برای همکارهای بين اقتصادی همكاری‌های این وزارت خانه درنظر گرفته شده است که 10 میلیارد تومان است و دو میلیارد تومان هم سهميه حق عضويت وكمك دولت ايران بابت مخارج سازمان ملل متحد و ساير سازمان‌های بين‌المللی و تعهدات اختصاص یافته است.

گفتنی است؛ مرکز آموزش بین‌الملل وزارت امور خارجه هم 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای سال بعد بودجه از سوی دولت دریافت خواهد کرد.

ولی یکی از نکات مهم و پُر ابهام بودجه وزارت امور خارجه که عدد بسیار بالایی هم هست مربوط به ردیف «هزینه خارج‌های از کشور» است.

احتمالاً زیاد این موضوع مربوط به حقوق، هزینه و نگهداری سفارت‌خانه‌ها، سفرا و کارکنان آنها در خارج از کشور است. احتمال مأموریت و سفر دیپلماتیک هم از این ردیف بودجه دریافت می‌شود.

مجموع ردیف بودجه هزینه‌ای وزارت امور خارجه از این موضوع در سال آینده 3 هزار میلیارد و 691 میلیون است و بودجه تملک سرمایه‌ای آن هم 448 میلیون تومان است. این مقدار بودجه از هزینه‌های خارج از کشور تقریباً 12 برابر بودجه اصلی وزارت امور خارجه است.

ردیف بودجه عجیب چند هزار میلیاردی در وزارت امور خارجه!

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:-، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین