پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۱۶۳۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
امروز ۱۸ آذر ازمون دوم برگزار گردید از تعداد شاکیان پرتعداد ازمون اندکی کاسته شده بود، ولی کماکان اشکالات فراوانی در فرایند ازمون مشهود است و نیازمند اتخاذ تدابیر دیگری است.

شعار سال: آزمون های آنلاین هماهنگ استانی (آزمون های شبیه ساز نهایی) پایه دوازدهم با هدف کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی از ۱۶ الی ۲۵ آذر ۹۹ برای دانش آموزان پایه دوازدهم شامل دروس ریاضی علوم انسانی، سلامت و بهداشت کلیه رشته ها،زبان کلیه رشته ها و علوم و فنون رشته انسانی در ‌استان البرز در حال برگزاری است.

 

این طرح در دوره رخوت کرونایی و پلشتی آموزش مجازی و بی حساب و کتاب بودن آزمونهای انلاین قطعا حرکتی به سمت روشنایی و تعالی است لذا بدوا به عنوان خادم کوچک آموزش و پرورش از دست اندرکاران آن در استان البرز سپاسگزارم.

در عین حال نباید از کنار چالش های این آزمون (فرصتها و تهدیدات) به سادگی رد شد، لذا مطلبی که نوشته می شود نقدی رو به جلو در جهت اصلاح کاستی ها و بهبود تدوام آزمون هاست خاصه انکه سالارقاسمی مدیرکل آموزش و پرورش در مصاحبه ای خبر از تدوام ازمونها داده اند.

 

امروز در جلسه با مهریار کرمی معاونت آموزشی سازمان ایشان در پاسخ به انتقاد راقم از کم و کیف آزمون های شبیه ساز گفتند: حقیقتا ما از میزان استقبال دانش آموزان البرزی غافلگیر شدیم در ۵دقیقه شروع آزمون ریاضی انسانی ۱۲۰۰ نفر از ۶۰۰۰ دانش اموز جامعه هدف وارد سایت ازمون شده بودند(در حالیکه در سایر استانها این استقبال ناچیز و در حد ۴ درصد بوده است) و سرورهای پیش بینی شده کشش چنین حجم بالایی را نداشتند لذا برای رفع خطاها در ازمونهای بعدی از سرورهای پیشرفته آذربایجان شرقی کمک گرفتیم و…

امروز ۱۸ آذر ازمون دوم برگزار گردید از تعداد شاکیان پرتعداد ازمون اندکی کاسته شده بود ولی کماکان اشکالات فراونی در فرایند ازمون مشهود است و نیازمند اتخاذ تدابیر دیگری است.

در پیگیری و رصد رسانه ای از کیستی و چیستی طراحان ایده آزمون نهایتا به خانم دکتر امیریان سرگروه گروههای اموزشی استان رسیدیم لذا مخاطب اصلی انتقادات و پیشنهادات عملا ایشان بوده و انتظار می رود در خصوص انتقادات متناسب با مسئولیت خود پاسخگو باشند.

 

شایسته بود قبل از اقدام به برگزاری آزمون با مشاوران فنی ذی صلاح مشورت شده و حداقل ثبت نام دانش اموزان چند روز قبل از شروع آزمون انجام می گرفت تا حداقل اشکالات و ایرادت ثبتی خود را نشان می داد.

مطلب دوم انکه چرا در برگزاری آزمون های شبیه ساز به جای تکیه به توانمندی های داخل استان به سرورهای غیربومی متوسل شده و طرح را بومی استانی اجرا نکرده ایم؟

ظاهرن سایت معرفی شده برای آزمون قبلا آنالیز نشده و نسخه ای از نرم افزاری تجربه نشده می باشد و حفره های موجود در طراحی سایت دقیقا تبدیل به خطاهایی شده که دانش اموزان بسیاری با آن مواجه بوده اند.

با تمسک به ضرب المثل

“چون عیبش بگفتی حسنش را نیز بگو”

از مزایای مثبت این آزمون می توان به طراحی سوال توسط شخص ثالثی غیر از دبیر مربوطه اشاره نمود که می تواند به استاندارد بودن ازمون کمک می کند.
عمده اشکالات ازمون نیز بیشتر معطوف به سرورهای ضعیف،عدم کنترل نهایی سوالات و داشتن ایراداتی در تدوین و انتخاب گزینه هاست.

یکی از مدیران معتقد است کاش یه کلاس ازمون سازی قبل از اجرای ازمون می گذاشتند و برخی از برگزارکنندگان از تعصب بی جهت نسبت به ازمون دوری می کردند و اشکالاتی که ارسال می شد را پذیرفته و بررسی می کردند.

راستش فکر می کردم دانش اموزان بچه های ما درگیر اشکالات ازمون بودند وقتی مسئله را در گروه مدیران استانی طرح موضوع نمودم با سینه مالامال از درد و انتقاد همکاران مواجه شدم؛ در زیر چند مورد از نظرات همکاران و دانش اموزان را بدون ذکر نام و بدون ویرایش درج می کنیم امیدواریم به زودی جوابیه اقناعی گروه های اموزشی را شاهد باشیم.

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
این ازمون های انلاین حتی درس های سنگین تئوری مهندسی رو هم تحت شعاع قرار داده و برای عدم تقلب وقت کمی براشون داده میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
در زمینه اموزش های انلاین واقعا مسئولین کم کاری میکنن باید زیر ساخت هارو درست کنیم در این زمینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
نقد هاتون واقعا میتونه زمینه تغییرات رو به وجود بیاره به شدت عالی هستید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین