پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
یک حقوقدان، تشکیل اداره نظارت بر وکلا گفت: اینکه قوه قضاییه الان این کار را کرده است جزو مسائلی است که خود من هم به آن اعتراض دارم.
شعار سال: «فریده غیرت»، یک حقوقدان،  تشکیل اداره نظارت بر وکلا گفت: نهاد وکالت، نهادی مستقل و خود کفا است و نهادی است که خود دارای مقررات و موازینی است و نباید تصور شود که وکلا، هیچ عیب و تعهدی ندارند. وکلا وقتی پروانه وکالت می‌گیرند و وارد گروه مدافعین از مردم می‌شوند، یک سری مقررات را پذیرا شده اند و به آن متعهد هستند؛ تعهد در برابر مسائل اجتماعی امری بدیهی برای وکلا بوده است.

او افزود: در مساله حجاب و سایر مسائلی که درباره وکلا مطرح است مواردی وجود دارد که وکلا مقید و مکلف هستند که قوانین و نظام‌ها را رعایت کنند و اگر رعایت نشود، ضوابطی که در قانون وکلا و دادگاه نظامی وجود دارد، دادگاه وکلا را وادار می‌کند تا به اجرای قانون مقید باشند.  

این حقوقدان تصریح کرد: اینکه قوه قضاییه الان این کار را کرده است جزو مسائلی است که خود من هم به آن اعتراض دارم.

او تاکبد کرد: ما عقیده داریم این بحثی نیست که قوه قضاییه مطرح کند خود وکلا مقید و مکلف به رعایت این نظام هستند و این بحث‌ها کار زایدی است و ایجاد چنین اداره‌ای برای کنترل وکلا، کاری است که نباید انجام شود. ما اعتقاد داریم دستگاه قضا باید بر قوه قضا نظارت کاملی داشته باشد و مسئولین قوه قضا، بدانند که قضات محترم و کارکنان دستگاه قضا هم مقید به رعایت این مسائل هستند و بعد موضوع وکلا، مطرح باشد. وکلا خود تشکیلاتی دارند و رعایت می‌کنند و اگر رعایت نکنند، کانون وکلا خود مقید به رعایت مسائل مربوطه است.

او در پایان گفت: شاید برخی موارد مورد کم لطفی قرار بگیرد و از طرف وکلا نیز، رعایت نشود، ولی این مساله نیاز به تشکیل اداره‌ای در قوه قضاییه ندارد. تشکیلات کانون وکلا خود مقررات و آدابی دارد و مقررات جامعه را رعایت می‌کنند. این مساله زیبنده نیست و به استقلال وکلا، لطمه می‌زند. استقلال به معنی خودسری نیست رعایت مقررات است و باید مقررات رعایت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ: ۲۲ آذر ۹۹، کد خبر:۱۰۹۶۳۱۸، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
وکلا هم با شعار استقلال دارن هرکاری دلشون میخواد میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین