پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
"دستپخت" با سؤالی نابجا، دوباره فقدان نظارت را برای مدیران تلویزیون یادآوری کرد که برنامه‌های زنده به‌جای خودش، برنامه ضبطی را فرصت دارید بازبینی کنید.
شعار سال: سؤال اشتباه مجری برنامه "دستپخت" از شرکت‌کننده آن‌قدر عجیب بود که به این نکته فکر کردم؛ مگر تلویزیون ناظر ندارد و قبل از پخشِ برنامه ضبطی مورد بازبینی قرار نمی‌دهند؟! چطور ممکن است، سؤالی را با این مضمون که: "شغل پدرت راننده تاکسی است، تو را ناراحت نمی‌کند؟ " ناظرین مورد تأیید قرار دهند؟!

منتظر بودیم بعد از این اتفاق، سریالِ تکراری "عذرخواهی" را شاهد باشیم، اما نکته قابل توجه این است با توجه به ضبطی بودن برنامه، آیا قبل از پخش هیچ بازبینی و نظارتی روی برنامه‌ها صورت نمی‌گیرد؟

اگر یادتان باشد یک بار دیگر سیدوحید حسینی مجری این برنامه تلویزیونی به‌خاطر ماجرای تحقیر بانوی ایرانی به‌هنگام آموزش آشپزی در "دستپخت"، عذرخواهی کرد. البته آن بار، برخورد داور جوان با یکی از شرکت‌کننده‌ها و واکنشی که نسبت به این قضیه داشت و لقمه‌ای که مقابل دوربین از دهان خود درآورده به سطل زباله انداخت، تا حدی مورد اعتراض قرار گرفت که عده‌ای این عمل داور را خلاف برنامه رسانه‌ای می‌دانند.

سریال ادامه‌دارِ اشتباهات مجریان

عذرخواهی برای بار دوم

شب گذشته برنامه "دستپخت" میزبان گروهی از مشاغل بود که همه رانندگان تاکسی و خانواده‌هایشان بودند. بخشی از سکانس برنامه در شبکه‌های اجتماعی وایرال و به آن نقد‌های زیادی شد، بخشی که وحید حسینی مجری برنامه از دختر یکی از شرکت‌کنندگان می‌پرسد که ناراحت نیست که پدرش راننده تاکسی است.

حالا سیدوحید حسینی مجری برنامه با ویدیویی از این صحنه و بازخورد‌هایی که پیش آمده عذرخواهی کرده است. وی در سخنانی گفت: کسی که دارد با شما صحبت می‌کند وحید حسینی پدر خودش راننده تاکسی بوده است. بازبینی که برنامه را دیده و مجوز پخش صادر کرده است پدرش راننده تاکسی است.

حسینی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ قصد ما برای دعوت مشاغل تکریم آن‌هاست، ما داریم از مشاغل تقدیر می‌کنیم و قصد تخریب نداریم. بحث ما جواب غرورآمیز آن دختر است که با افتخار از شغل پدرش حرف می‌زند، بعد هم جواب من و تشکر از اوست.

وی در پایان گفت: قصد و نیت ما خیر بود و می‌خواستیم بگوییم این شغل کنار همه مشاغل دیگر محترم است. اگر هم به کسی برخورده است دست شما را می‌بوسم، قصدم تقدیر از شماست اگر هم جسارتی شده است عذر می‌خواهم.

انتقاد تاکسیرانان

تاکسیرانی تهران به این سؤال مجری واکنش نشان داد و اطلاعیه صادر کرد و نوشت: "به‌عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران بر آن شدیم تا در مواجهه با سؤال پرحاشیه مجری برنامه دستپخت با مضمون: "بابات راننده تاکسی است پیش دوستات ناراحت نمی‌شی؟ " با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده آن‌ها دفاع کنیم، چرا که شایسته نیست این قشر خدوم و زحمتکش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار بگیرند. "

گاف‌های برنامه‌های تلویزیون زیر ذره‌بین

عوامل برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی بدانند که امروز یک نگاه گسترده و تیزبینی بر کارشان حاکم شده است به‌نام فضای مجازی! فضای مجازی و گستردگی آن و قابل دسترس بودن آن باعث شده است که کوچکترین مسئله‌ای از نگاه تیزبین مردم و کاربران در فضای مجازی پنهان نماند و سریع به چنین مسائلی واکنش نشان بدهند.

از این رو برخی سریال‌هایی که این اواخر پخش شده‌اند، مدام زیر نگاه تیزبین مخاطبان قرار گرفته است و گاف‌ها و یا برخی ایرادات آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، بنابراین دست‌اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی و سازندگان آن بیشتر باید دقت‌نظر داشته تا از وقوع چنین حواشی برای اثر خود در امان باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
دلمردم از اين شوخي بسيار زشت مجري واقعا به درد اومد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین