پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
مرکز جامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله الأعظم (عج) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه افتتاح شد.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران،  فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار کرد: امروز پیشرفت‌های پزشکی در جهان به سمت توسعه دانش و فناوری مربوط به ژنتیک انسانی پیش می‌رود و جهان در تلاش است روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف را بر این اساس قرار دهد.
 
سلامی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اینکه در این عرصه از دانش و فناوری بتواند کشور را در امتداد خطوط پیشرفت جهان قرار دهد؛ مرکز جامع ژنتیک نور را راه‌اندازی کرد که در حوزه‌های مختلف به پژوهش و خدمات‌رسانی می‌پردازد.
 
وی ‌با تاکید بر اینکه استفاده از علم ژنتیک تشخیص‌ و درمان بیماری‌ها را آسان‌تر می‌کند، ادامه داد: تشخیص‌ هویت شهدای مفقودالاثر با استفاده از ژنتیک‌ انسانی‌ از دستاوردهای این‌ مرکز است و این مرکز قادر است با استفاده از ژنتیک، هویت شهدای مفقودالاثر را مشخص کند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: با راه‌اندازی این مرکز روند احراز هویت شهدای مفقودالاثر تفحص شده دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تسریع و تسهیل می‌شود. ضمن اینکه این مرکز خدمات قابل توجهی را در حوزه‌های تشخیص درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و هدفمندسازی بهتر فرایند درمان ایفا خواهد کرد.
 
بنابراین گزارش تعیین هویت ژنتیکی، تحقیقات و فناوری ژن و سلول، پایگاه داده ملی ژنوم و خدمات ژنتیک پزشکی از جمله بخش‌های این مرکز است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:  24 آذر  1399  ، کدخبر: 84146547، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
سپاه داره در زمینه های پزشکی به شدت رشد میکنه و این رشد رو مرهون خون های پاک ریخته شده در راه انقلاب هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
دم بر و بچه هاي سپاهي مون گرم كه مثل شير پشت ملتشون هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین