پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی را گام ارزشمندی در مسیر تقویت و توسعه روابط دو کشور توصیف کرد.

شعار سال:

'مرضیه افخم' بلندپایه ترین دیپلمات ایران در کوالالامپور روز جمعه با اشاره به اینکه این نخستین سفر دکتر روحانی در دوره ریاست جمهوری به مالزی می باشد که بنا به شرایط روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و بحران های بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در این سفر دو روزه رئیس جمهوری علاوه بر مذاکرات مبسوط با نخست وزیر مالزی، با جمعی از نخبگان دانشگاهی، اندیشمندان و تحلیلگران رسانه ای مالزی دیدار و گفت وگوی صمیمانه خواهد داشت.
وی اعلام کرد رئیس مجلس مالزی نیز با رئیس جمهوری کشورمان ملاقات و دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم که در زمینه های علمی، دانشگاهی و تجاری در کشور مالزی فعالیت می کنند و سخنرانی در جمع ایرانیان بخش دیگری از برنامه های دکتر روحانی در این سفر خواهد بود.
سفیر کشورمان دیدار و رایزنی در سطح سران دو کشور را نشانگر اراده و عزم دو کشور مسلمان برای گسترش بیش از پیش مناسبات در حوزه های مختلف دانست و تمایل و عزم ایران و مالزی به افزایش حجم همکاری ها و هدف گذاری مناُّسبات برای یک دوره پیش رو را مورد تاکید قرار داد.
مرضیه افخم تصریح کرد: ایران پسابرجام فرصت های فراوانی را از منظر سیاسی، اقتصادی و تجاری برای شروع دوره ای جدید در مناسبات خارجی کشور فراهم کرده است و کشورهای منطقه شرق آسیا نیز بسیار مشتاق و علاقمند به همکاری بیش از پیش با کشورمان هستند.
وی تاکید کرد: در این میان جایگاه کشورهای آسیایی و به ویژه جنوب شرق آسیا در سیاست خارجی کشورمان همواره مورد توجه بوده است و ایران مصمم است پایه مناسبات راهبردی با این حوزه را تحکیم نماید.
سفیر ایران در مالزی در گفت وگو با ایرنا، فرصت گفت وگو و تبادل نظر در سطح عالی میان دو کشور در خصوص بحران های جاری در جهان اسلام و همچنین بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو کشور ایران و مالزی مخالف افراطی گری و تروریسم بوده و نسبت به موضوعات و مسائل متعدد منطقه ای و بین المللی دیدگاه های مشترک و بسیار نزدیک دارند.
سفیر کشورمان لزوم همکاری و مشورت برای حل معضلات پیش روی جامعه بین المللی و بطور خاص جهان اسلام را مورد اشاره قرار داد و بر همکاری مسئولانه برای عبور موفقیت آمیز جهان اسلام از شرایط جاری کنونی تاکید کرد.
افخم ابراز امیدواری کرد با توجه به مشترکات فراوان تاریخی، ادبی و دینی ایران و مالزی، روابط فیمابین دو دولت و نیز ملت های دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب:  82259211  : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین