پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
اقتصاددان معروف آمریکای و برنده جایزه صلح نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، انتظار خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی و همچنین فروپاشی منطقه یورو در سال‌های آینده را دارد.

شعار سال: " جوزف استیگلیتز"، اقتصاددان معروف آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد که بدون اصلاحات عمیق، اتحادیه ارز مشترک اروپایی دیگر پیش نمی رود.

این اقتصاددان معروف آمریکایی انتظار خروج ایتالیا از منطقه یورو را داشته و گفت: وی اعتقاد ندارد که این کشور در آینده همچنان بخشی از اتحادیه ارز مشترک اروپایی باقی خواهد ماند.

وی افزود: من در گفتگوهایی که با مردم ایتالیا داشتم احساس کردم که مردم این کشور دلسردی و ناامیدی روزافزونی نسبت به یورو دارند. برای ایتالیایی ها این مسئله واضح شده است که این کشور در منطقه یورو پیش نمی رود.

این اقتصاددان معروف آمریکایی در ادامه گفت: بدون اصلاحات عمیق و گسترده اتحادیه ارز مشترک اروپایی پیش نمی رود.

وی بر این عقیده نیست که عرصه سیاسی می تواند در دراز مدت اتحادیه ارز مشترک اروپایی را نجات دهد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا فاقد قاطعیت و اراده لازم هستند برای اینکه اصلاحات گسترده از جمله ایجاد یک اتحادیه بانکی و یا ضمانت سپرده مشترک را در پیش گیرند. اروپا فاقد همبستگی ضروری در فراتر از مرزها است. بنابراین اتحادیه ارز مشترک اروپایی در سال های آینده از هم فرو می پاشد. بنابراین در حال حاضر آلمان پذیرفته است که یونان منطقه یورو را ترک کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 15 مهر 1395، کد مطلب: 1206172:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین