پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
در تقسیم بودجه ها بی عدالتی وجود دارد به طوری که معاون برنامه ریزی رئیس جمهور 920 میلیارد تومان اعتبار راه آهن به رشت داد اما در خراسان جنوبی تاکنون بودجه ای برای راه آهن تخصیص نیافته است.
شعارسال: مهم ترین شعار دولت یازدهم شعار اعتدال است و در واقع این دولت به دولت اعتدال شناخته می شود. اما با اندکی بررسی متوجه می شویم تنها چیزی که دولت به آن توجه نمی کند و تاکنون به آن نپرداخته است؛ همین اعتدال است.

یکی از مواردی که تاییدی بر صحت این موضوع است، بحث اجرای راه آهن در دو استان کشور است.

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص راه آهن خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ به 10 میلیارد تومان بودجه راه آهن در سال 94 اشاره کرد و افزود: از این میزان 6 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته، اما نقدینگی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار مصوب سال 95 برای راه آهن نه میلیارد و 400 میلیون تومان است، گفت: تخصیص اعتبارات سال 95 نیز مشخص نشده است.

اما حالا وضعیت و اعتبار راه آهن رشت؛ شهر آقای نوبخت را بررسی می کنیم. در 29 اسفندماه سال 94، محمدباقر نوبخت در جریان بازدید از ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین، از پرداخت 500 میلیارد تومان اعتبار در بخش حمل و نقل و زیربنایی گیلان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات مذکور با توجه به مشکلات موجود پرداخت شده است و راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان نیز 5 تیرماه 95 در نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی مصوب سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان گفت: علاوه بر اختصاص مطالبات سال 94، 420 میلیارد تومان نیز امسال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است و این پروژه تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

طبق گقته مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی طی سال 94 و 95، 19 میلیارد و 400 میلیون تومان برای راه آهن خراسان جنوبی مصوب شد اما تخصیص و نقدینگی در کار نبوده است. اما طی این دو سال برای راه آهن رشت- قزوین 920 میلیارد تومان مصوب و اختصاص داده شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ در خصوص این موضوع اظهارکرد: دولت باید بداند که بایستی در کشور توازن ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کاریکاتوری کشور به نفع کشور و هیچ منطقه ای نیست افزود: وقتی یک منطقه رشد اقتصادی بالایی داشته باشد و جاهای دیگر عقب افتاده باشند همه مراجعه می کنند به آنجا و این منطقه هم روی خوش نمی بیند و دچار حاشیه نشینی و مشکلات دیگر می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم که به زیرمجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشد و از نوبخت توضیح بخواهد که چرا برای راه آن رشت که شهر خودش است این همه اعتبار گذاشته می شود و برای راه آهن خراسان جنوبی که مردم آن آب برای خوردن ندارند و نیازمند تامین زیرساخت ها برای جلوگیری از مهاجرت است، اعتباری وجود ندارد؟

عبادی بیان کرد: در این خصوص رئیس جمهور باید دقت ویژه ای داشته باشد و نوبخت باید پاسخگو باشد. و خدای ناکرده دولتشان به یکی دو استان خاص توجه نکند و موجب نارضایتی مردم سایر استان ها نشود.

وی تصریح کرد: دولت مال همه است و مردم خراسان جنوبی هم عضو همین کشور هستند. در واقع کشور مختص یکی- دو استان خاص نیست که هیئت دولت امکانات را به شهرهای خودشان ببرند. دولت باید نگاه متوازنی داشته باشد و اینجا نظارت شخص رئیس جمهور را می طلبد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال سال آخر دولت است افزود: مردم ما هوشیار و آگاه هستند و طبیعتا این اقدامات دولت را می بینند و ارزیابی می کنند.

عبادی تصریح کرد: مردم دقت می کنند که آیا دولت به شعار اعتدال خود عمل کرده است؟ آیا عدالت اقتصادی رعایت شده است؟

وی گفت: اگر مردم احساس کنند که دولت؛ دولت پابرهنگان است به آن خوشبین و راغب می شوند. اما اگر ببینند که این دولت؛ دولت پابرهنگان نیست و سرمایه های آن برای یکی دو استان خاص هزینه می شود، حتما از دولت زده و ناامید خواهند شد.

اما مگر مردم خراسان جنوبی چه تفاوتی با مردم رشت دارند؟ چرا باید در یک استان برخوردار بیش از 900 میلیارد تومان برای راه آهن هزینه شود اما در استان محروم خراسان جنوبی حتی 19 میلیارد تومان، که معادل یک 50 اعتبار راه آهن رشت می شود هم تخصیص نیابد؟ خراسان جنوبی یکی از استان های خاص مرزی است که می تواند از طریق راه آهن مبادلات زیادی داشته و رونق اقتصادی پیدا کند. اما این استان انگار علاوه بر محرومیت، مظلوم هم هست و علاوه بر عدم تخصیص اعتبارات راه آهن، از 270 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تنها 16 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 مهر 1395، کدخبر: 46978 ، www.birjandrasa.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
نوبخت را می توان مرد وعد های تخصصی و مودبانه خواند. ساده اندیشی است که فکر کنیم راه آهن در سال 1395 یا 1396 در گیلان افتتاح می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین