پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که افزایش صادرات غیر نفتی یکی از 4 محور مهم توسعه استان گلستان می باشد، گفت: رسیدن به صادرات 400 میلیون دلاری هدف صادراتی استان در سالجاری است.
شعارسال: "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گلستان که با حضور اعضای هیات مدیره بانک توسعه صادرات کشور و استان ، اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان و تجار و بازرگانان گلستان در محل سالن جلسات هتل قصر بوتانیک استان گلستان برگزار گردید، گفت: صادرات به چند دلیل برای ما مهم است که از همه مهمتر این است که افزایش صادرات غیر نفتی یکی از 4 محور مهم توسعه استان گلستان می باشد.

وی با بیان این که یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور برای سال 95 افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در سطح کشور می باشد ، افزود: با توجه به این برنامه در استان گلستان نیز رسیدن به صادرات 400 میلیون دلاری هدف صادراتی استان در سالجاری پیش بینی شده است ، که امیدواریم با تلاش همه مسئولین و تجار و بازرگانان استان به این هدف دست یابیم .

*کاهش 30 درصدی صادرات استان در 6 ماهه اول امسال

قوانلو، از کاهش 30 درصدی صادرات استان در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان ، کشورهای ترکمنستان و عراق هستند که بیش از 90 درصد صادرات ما به این کشورها صورت می پذیرد و کاهش صادرات به این کشورها سبب کاهش صادرات استان شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: کاهش صادرات به کشورهای ترکمنستان و عراق دلایل مختلفی دارد که در مورد ترکمنستان ، کاهش شدید قیمت نفت توان خرید را در این کشور پایین آورده ، و در مورد عراق نیز ، متاسفانه بدلیل نداشتن ثبات سیاسی صادرات به این کشور همواره دچار نوسان است زیرا عدم ثبات سیاسی موجب تصمیم گیری های لحظه ای می گردد که به صادرات ما لطمه می زند.

"قوانلو" گفت: بدلیل سیاستهای اقصادی دولت و اجرای طرح رونق تولید یقینا در شش ماهه دوم امسال با رشد و رونق تولید وضعیت متفاوتی را تجربه خواهیم نمود ، همچنان که هم اکنون با تزریق تنها بخشی از تسهیلات این طرح به واحدهای تولیدی کشور شاهد ایجاد شور و شوق در واحدها و تحرک این بخش هستیم.

*تا کنون 136 واحد و طرح تولیدی استان گلستان ، 205 میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید را دریافت نموده اند

به گفته وی، تا کنون 136 واحد و طرح تولیدی استان گلستان ، 205 میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید را دریافت نموده اند ، که تزریق این تسهیلات به بخش تولید تاثیرات خود را گذاشته و خواهد گذاشت و امروز بار اصلی بر دوش تجار و بازرگانان است که با برنامه ریزی مناسب و البته با حمایت مسئولین بانک توسعه صادرات ، نسبت به صادرات محصولات تولیدی کشور و استان اقدام نمایند.

وی افزود : ما نیز در حال تاسیس شرکت های بزرگ صادراتی و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی هستیم و با توجه به مشوق های صادراتی خوبی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیش بینی نموده است ، امیدواریم در شش ماهه دوم سال شاهد رشد صادرات استان باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مهر 1395، کدخبر: 914354 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین