پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
میرسلیم یا بادامچیان؛ کدام‌یک نامزد حزبی مؤتلفه در 1400 می‌شوند؟ مؤتلفه بارها در آستانه هر انتخاباتی گفته که می‌خواهد با نامزد حزبی بیاید و حتی زمانی که نامزدش تأیید صلاحیت هم می‌شود، در بزنگاه آخر عقب‌نشینی می‌کند و او را تنها می‌گذارد.
شعار سال: میرسلیم یا بادامچیان؛ کدام‌یک نامزد حزبی مؤتلفه در ۱۴۰۰ می‌شوند؟ مؤتلفه بار‌ها در آستانه هر انتخاباتی گفته که می‌خواهد با نامزد حزبی بیاید و حتی زمانی که نامزدش تأیید صلاحیت هم می‌شود، در بزنگاه آخر عقب‌نشینی می‌کند و او را تنها می‌گذارد.

نمونه‌اش انتخابات ۹۶ و آمدن میرسلیم بود حالا که مصطفی میرسلیم با ۷۴ سال، نماینده مجلس شده قطعا محتمل‌ترین نامزد این حزب برای ریاست‌جمهوری دبیر کلش یعنی اسدلله بادامچیان است.

اما ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره اخبار غیررسمی مبنی بر کاندیداتوری دبیرکل این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به اعتمادآنلاین گفته است: آقای بادامچیان این احتمال را مطرح کردند، ولی به قطعیت ذکر نشده است. هنوز درباره این مباحث در داخل مؤتلفه جمع‌بندی نشده و درباره چهره‌ای در داخل حزب در این رابطه به نتیجه نرسیده‌ایم. حمیدرضا ترقی خاطرنشان کرد: اصل بحث این است که دیدگاه‌های حزب ممکن است در ارتباط با دولت حزبی مورد توافق یکی از نامزد‌ها قرار گیرد و حزب سعی خواهد کرد بر این موضوع پافشاری کند و طبیعتا در صورت این توافق، از طرف مؤتلفه این چهره در جلسات ائتلاف مطرح و پیگیری می‌شود. مسئله مستقل‌بودن برای مؤتلفه به این معناست که از نامزدی شخصی که دیدگاه‌های نزدیکی با مؤتلفه دارد، دفاع و پشتیبانی می‌کند.

عضو شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره حضور نماینده این تشکل در جلسات جامعه روحانیت مبارز و شورای ائتلاف نیز گفت: مؤتلفه در جلسات جامعه روحانیت و شورای ائتلاف نماینده و در هر دو تداوم حضور دارد. او اضافه کرد: جبهه پایداری نماینده‌ای به جلسات جامعه روحانیت و شورای ائتلاف نفرستاده است و امیدواریم نزدیک به انتهای کار حضور جدی‌تری داشته باشند.

ترقی در واکنش به این موضوع که «غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیش‌از‌این، از شیوه بستن لیست ائتلاف برای انتخابات مجلس یازدهم انتقاداتی داشته است و بر این مبنا جامعه تصمیم ندارد این بار کار وحدت انتخاباتی را به دست شورای ائتلاف بسپارد»، گفت: ما دلخوری‌ای از جانب جامعه روحانیت ندیده و نشنیده‌ایم، اما به‌هر‌حال ممکن است هر‌کسی انتقاداتی داشته باشد. این مسئله تنها مختص جامعه روحانیت نبوده و نیست، کار انتخاباتی این مسائل را هم دارد.

وی درباره علت ورود جامعه روحانیت مبارز به کار انتخاباتی بعد از انتخابات اسفند ۹۸ نیز گفت: مسئله این است که جامعه روحانیت تا قبل از این، از اساس آمادگی ورود به کار انتخاباتی برای ایجاد وحدت به شکل و شمایل امروز را نداشت؛ نه ساختار و نه اصلاح را سازماندهی نکرده بود و در واقع نظام سیاسی شکل‌گرفته‌ای نداشت. همه این کار‌ها در چند ماه اخیر انجام شده و طبیعتا حالا می‌تواند با این اقدامات نقش میزبانی را ایفا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۹۶۳۵، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
به نظر من مردم میرسلیم عزیز رو بیشتر شناختن از 96 تا الان این گزینه به شدت بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
آقای میرسیلیم یک‌بار نامزد انتخابات شدند و نتوانستد نظر مردم را جلب کنند بهتر است از گزینه دیگه ای استفاده کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین