پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید فردی را انتخاب کنیم که مردم احساس کنند با آمدن این چهره رفاه‌شان افزایش پیدا می‌کند، مشکلات اقتصادی‌شان حل می‌شود و به سمت ثبات، امنیت و یک تعامل مثبت با جهان حرکت می‌کنیم.
شعار سال: حمیدرضا ترقی در خصوص عملکرد احتمالی جریان اصولگرا در انتخابات سال آینده با توجه به تاکید سران آن مبنی بر جوانگرایی، گفت: فرآیند انتقال قدرت از نسل قبلی به نسل جوان، روندی است که به سرعت نمی‌تواند انجام شود. علت آن هم این است که بار مسئولیت امور کشور از نظر سازندگی کشور، جامعه‌سازی و دولت‌سازی اکنون برای نسل اول و دوم قابل تحمل است، اما نسل جوان برای اینکه این بار را بتواند روی دوش خود بگیرد نیاز دارد که از نظر علمی و تجربی خود را آماده کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: این آمادگی می‌تواند در عرصه‌هایی مانند شورا‌های شهر ایجاد و به هر میزان که جوانان در چنین عرصه‌های رشد پیدا کرده و توانمندی خود را نشان دهند، می‌توانند جایگاه‌های بزرگ‌تر و مهمتر را برعهده گیرند. در نتیجه ما باید مساله انتقال مناصب از نسل اول به نسل جوان را یک فرآیند در نظر بگیریم و با توجه به اینکه احزاب و دانشگاه‌های ما متاسفانه در عرصه تربیت زمامدار چندان موفق عمل نکردند، این فرآیند یک مقدار طولانی‌تر شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با بیان اینکه تقابل میان نسل اول و نسل جوان در انتخابات‌ها القای دشمن است، بیان داشت: این که برخی به این سمت می‌روند که انتخابات‌ها را به عرصه تقابل بین نسل جوان و نسل قبل تبدیل کنند به این دلیل است که انتقال تجربه به درستی و با موفقیت انجام نشود و نسل جوان برای اداره کشور ناتوان شده و نتواند بار مسئولیت را به خوبی برعهده بگیرد، چنین اتفاقی از القائات دشمن است تا این انتقال را به عرصه تقابل تبدیل کند.

وی افزود:، اما با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، دو اتفاق باید به صورت همزمان رقم بخورد؛ نخست اینکه نسل اول تجربیات خود را به جوانان منتقل کند و دوم اینکه نسل جوان هم اقدام به یادگیری از نسل اول کند و هردو نسل از تقابل فاصله بگیرند. در مجموع من فکر می‌کنم ما باید در انتخابات آینده شوراها، جوانگرایی را اجرایی کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره مبحث جوانگرایی و انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: از نظر من جوانگرایی در دولت آینده باید به صورت عام لحاظ شود. یعنی الزامی وجود ندارد که فردی را که می‌خواهیم به عنوان رئیس‌جمهور که نفر دوم کشور بعد از رهبری و نفر اول امور اجرایی کشور است، انتخاب کنیم کسی باشد که سوابق لازم و منطبق بر رجال سیاسی و مذهبی را نداشته باشد و صرفا به این جهت باشد که می‌خواهیم یک نیروی جوان انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم فردی را انتخاب کنیم که یک نیروی با نشاط و دارای روحیه جوان باشد و در اداره امور کشور مبنای او تکیه بر جوان‌ها باشد. چنین نیرویی می‌تواند مطلوب ما باشد و می‌تواند نظر رهبری را مبنی بر روی کار آمدن یک دولت جوانِ انقلابی و حزب‌اللهی، محقق کند. جریان اصولگرایی اکنون از بین نیرو‌هایی که مطرح هستند به دنبال این است که به چنین فردی برسد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر در نظر گرفتن شرایط داخلی و خارجی برای انتخاب گزینه نهایی، بیان داشت: در کنار این مواردی که اشاره شد شرایط سیاسی کشور هم در فضای داخلی و هم در عرصه بین‌المللی در این انتخاب تاثیرگذار است. ما نباید تصمیمی بگیریم و طی فرآیند تصمیم‌گیری به این گونه موضوعات توجهی نداشته باشیم.

وی افزود: برای مثال اکنون دوگانه جنگ و صلح یا مقاومت و سازش مطرح است. ما باید از میان چهره‌هایی که ویژگی‌های ذکرشده را دارند، فردی را انتخاب کنیم که نماد جنگ نباشد؛ یعنی نماد اینکه ما دنبال جنگ هستیم در او نباشد. همچنین نماد اینکه با انتخاب او فشار اقتصادی بر مردم بیشتر خواهد شد هم نباشد. بلکه باید فردی را انتخاب کنیم که مردم احساس کنند با آمدن این چهره رفاه‌شان افزایش پیدا می‌کند، مشکلات اقتصادی‌شان حل می‌شود و به سمت ثبات، امنیت و یک تعامل مثبت با جهان حرکت می‌کنیم. اگر بتوانیم در فرآیند انتخاب کاندیدا به چنین مصداقی برسیم، در آن صورت قطعا می‌توان گفت که توفیق مناسبی را در انتخابات به دست خواهیم آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 28 آبان 1399، کد خبر: 996879،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
شعار های قدیمی و تاریخ انقضا گذشته برای جذب رای در دو قدمی انتخابات:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ای بابا این حرف ها تموم شد و رفت..دوره و تاریخش سر رسیده الان خود جوان ها هم درون خودشون همچین چیزی رو نمی بینن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین