پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۷۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
در حالی تخریب خانه زند نوایی خبرساز شده است که مالک مجوز تخریب این اثر را گرفته است. زیرا این اثر به حکم دیوان عدالت اداری از فهرست آثار تاریخی خارج شده است.
شعار سال: در پی انتشار گزارشی درباره تخریب خانه زند نوایی، روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی توضیحی ارائه کرد در این توضیح به نقل از مرتضی ادیب‌زاده، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران آمده: خانه تاریخی زند نوایی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۸۸ دارای حکم خروج از ثبت از فهرست آثار ملی و بر همین مبنا، مالک مجوز تخریب این اثر را گرفته است.
ادیب‌زاده گفت: خانه تاریخی زند نوایی از جمله بنا‌های ارزشمند معماری معاصر تهران واقع در میدان فلسطین به شماره ۱۶۳۶۹ و در تاریخ ۱۳۸۵/۸/۲۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده، ولی متأسفانه بر اساس رأی اصداری شعبه ۲ دیوان عدالت اداری دارای حکم قطعی خروج از ثبت بود و بخش‌های قابل توجهی از این اثر ارزشمند، امروز علی‌رغم رایزنی‌های این اداره کل برای انصراف مالک از اجرای رأی، دوم آذرماه تخریب شده است.

مهر نوشت، ادیب‌زاده همچنین گفت: با وجود اقدامات تخریبی امروز در خصوص این بنا، طی مذاکرات انجام شده از سوی معاونت میراث فرهنگی کشور با شهرداری، فعلاً عملیات تخریب متوقف شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۲۸۶۳، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
این ناهماهنگی ها در ایران تازگی نداره. دارن هویت و تاریخ ما رو از بین می برند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
تو این شلوغی های سیاست و اقتصاد همیشه میراث فرهنگی کشور به قهقرا رفته ترو خدا رسانه ها با همیت خودشون جلوی این موضوع رو بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
ای کاش در زمینه ثبت اثار ملی کمی هوشیارانه تر عمل میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
دیوان عدالت اداری مدت هاست که داره در این زمینه فعالیت میکنه اما خب کیه که گوش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین