پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به کاهش شدید فروش کفش‌های مردانه و زنانه از تعدیل ۵۰ درصدی کارگران شاغل در صنعت کفش خبر داد.
شعار سال: رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت: کمبود نقدینگی، افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه و کاهش مشتری، تولید و فروش کفش‌های مردانه و زنانه را ۵۰ درصد کاهش داده است.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران افزود: کفش فروشی یک کار فصلی است و با تغییر فصل مثلا در تابستان و یا زمستان نوع کفش مورد استفاده مردم نیز در فصول مختلف تغییر می‌کند.
وی از نبود نظارت بر توزیع مواد اولیه تولید کفش انتقاد کرد و گفت: هیچ نظارتی از سوی نهاد‌های مربوطه بر توزیع مواد اولیه در بازار تولید کفش در تهران وجود ندارد در حالی که ۸۰ درصد مواد اولیه کفش در داخل تولید می‌شود.

۲۰ درصد مواد اولیه، وارداتی است

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید کفش وارداتی است، گفت: با شیوع بیماری کرونا و افزایش هزینه و قیمت‌ها با توجه به نوسانات ارزی، متاسفانه فروش واحد‌های صنفی ما در فصول مختلف به یک چهارم کاهش یافته است.
شجری اظهارداشت: تغییرات لحظه‌ای قیمت مواد اولیه در بازار سبب شده کسی مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان کفش را نسیه نفروشد و از طرفی کمبود نقدینگی نیز سبب شده تولید کنندگان نتوانند مواد مورد نیاز خود را به سهولت تامین کنند.
این مقام مسئول در اتحادیه کفاشان دست دوز تهران بیان کرد: شرایط اقتصادی به حدی خراب شده که فروشندگان مواد اولیه پس از دریافت سفارش و وجه آن، ۱۵ روز بعد مواد اولیه را تحویل تولید کنندگان می‌دهند و با افزایش چند برابری قیمت‌ها، قیمت نهایی کیف و کفش نیز بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته است.

تعدیل کارگران

شجری با اشاره به مشکلات واحد‌های صنفی گفت: با توجه به مشکلات شیوع ویروس کرونا و کاهش مشتری، دولت باید مالیات سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را بیش از ۵۰ درصد تعدیل کند، چون که فروش و به تبع آن تولید کفش‌های مردانه و زنانه ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۵۵ هزار نفر در صنعت تولید و فروش کفش در تهران فعال بودند، اظهارداشت: با شیوع این بیماری منحوس و کاهش ۵۰ درصدی فروش و تعطیلی تعدادی از واحد‌های صنفی، تقریبا ۵۰ درصد نیروی انسانی شاغل در این صنف نیز تعدیل شده است.
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به آینده واحد‌های صنفی کفاشان دست دوز بیان کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند کسادی بازار سبب خواهد شد که در آینده اکثر واحد‌های صنفی تولید کنندگان کفش دست دوز ورشکست شوند.
شجری اظهارداشت: هم اکنون در تهران حدود ۶ هزار واحد صنفی در زمینه تولید و فروش کفش‌های دست دوز فعال هستند که حدود ۴۲۰۰ واحد آن تولیدی و بیش از ۱۸۰۰ واحد در زمینه بنکداری و فروشگاهی فعال هستند و کاهش فروش و تولید مشکلات زیادی را برای همه این واحد‌های صنفی به وجود آورده است.

کاهش فروش فصلی

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت: ما سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا بازار شب عید خود را از دست دادیم و در ادامه همچنان شاهد کاهش فروش فصلی بهار، تابستان و فصل سرما هستیم، لذا از دولت انتظار داریم حمایت‌های بیشتری را از واحد‌های صنفی کفاشان داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به کسادی بازار دولت باید در دریافت مالیات همکاران ما در سال ۹۹ تجدید نظر کند، چون امسال واحد‌های صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های مردانه و زنانه به علت کاهش مشتری فروشی نداشته اند.
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران در ادامه خواستار بخشش بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: در غیر این صورت سازمان تامین اجتماعی می‌تواند حق بیمه کارگران را قسط بندی و به صورت اقساطی از کارفرمایان و تولیدکنندگان کفش دریافت کند تا مشکلات واحد‌های صنفی ما نیز بیشتر از این نشود.

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض شهرداری

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران یادآورشد: در این شرایط بحرانی شهرداری تهران نیز عوارض ۳۰۰ هزار تومانی را به ۳ میلیون تومان افزایش داده و طبق جدولی که ارائه داده با اعمال ضرایب مربوطه، عوارض شهری تا ۴۰۰ برابر افزایش یافته است.

شجری با اشاره به کاهش صادرات کفش به کشور‌های همسایه و به خصوص عراق گفت: پیش از این سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار کفش زنانه و مردانه به عراق صادر می‌شد، اما تحریم و شرایط اقتصادی صادرات ما را به کشور عراق در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد کاهش داده است.

بازار‌های صادراتی کفش ایران
وی بیان کرد: افغانستان، روسیه و ارمنستان بازار خوبی برای صادرات کفش ایرانی هستند و بخصوص اینکه الان با توجه به شرایط منطقه، ارمنستان بازار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی و بخصوص کفش محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران یادآورشد: ارمنستان به علت جنگ قره باغ، واردات کالا‌های ترکیه را تحریم کرده و این فرصت مناسبی برای صادرات کالا‌های ایرانی به این کشور است و تجار و بازرگانان ایرانی باید از این فرصت به نفع افزایش صادرات کالا‌های ایرانی به این کشور استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۲۰۷۸، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
کفش اصلا نتونسته در ایران به اون توسعه مندی خوب خودش دست پیدا کنه و برای همین هم دست به تعدیل زدن
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
همه صنایع ما دارن به این سمت و سو میرن و باید زیرساخت هارو فراهم کنیم
ناشناس
Netherlands
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
من که به تموم واحد ها نگاه میکنم این موضوع رو به خوبی درک میکنم که همه شون اوضاع بدی دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین