پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
سعید حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش و کیف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: گرانی مواد اولیه، مالیات، نرخ دلار به این رکود دامن زده است. به تازگی تعرفه‌های گمرکی چند برابر شده و این باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کیف و کفش شده است. وی وضعیت کسب وکار صنف خود را اینگونه توصیف کرد: اینک که درآستانه بازگشایی مدارس هستیم و در سال‌های پیش، قبل از اینکه شهریور ماه آغاز شود رونقی در بازار به وجود می‌آمد که به آن مدرسه بازار می‌گفتند. اما امسال با توجه به رکود بازار و گرانی‌های حاصل از تورم، خبری از رونق و مدرسه بازار نیست.

شعار سال: به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش و کیف تهران امسال در بازار کیف و کفش به دلیل رکود بازار و گرانی‌های بیش از حد خبری از مدرسه بازار نیست.

در بازار کیف و کفش خبری از مدرسه بازار نیست+ افزایش چند برابری تعرفه‌های گمرکی برای مواد اولیه کیف وکفش
سعید حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش و کیف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: گرانی مواد اولیه، مالیات، نرخ دلار به این رکود دامن زده است. به تازگی تعرفه‌های گمرکی چند برابر شده و این باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کیف و کفش شده است.

وی وضعیت کسب وکار صنف خود را اینگونه توصیف کرد: اینک که درآستانه بازگشایی مدارس هستیم و در سال‌های پیش، قبل از اینکه شهریور ماه آغاز شود رونقی در بازار به وجود می‌آمد که به آن مدرسه بازار می‌گفتند. اما امسال با توجه به رکود بازار و گرانی‌های حاصل از تورم، خبری از رونق و مدرسه بازار نیست.

حیاتی اظهار کرد: مردم دیگر توان مالی و تمایلی به خرید کیف وکفش را ندارند. گرانی مواد اولیه، مالیات‌های سنگین، نوسان نرخ ارز، هزینه‌های جانبی مالیات ارزش افزوده هم مزید بر علت و باعث شده امسال کسبه فروش موسمی شهریور را از دست بدهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش وکیف تهران به افزایش مالیات‌ها اشاره کرد و گفت: ایتا کد‌ها و ضرایب مالیاتی که به صورت کاملا غیر اصولی انجام شده و اصالتی در آن‌ها نیست برای اصناف مشکل‎زا شده است. افزایش چند برابری مالیات‌ها چالش جدی اصناف شده است.

در اوج فروش پاییزه همچنان رکود در بازار حکم فرماست

او افزود: هم اکنون ما باید در اوج فروش پاییزه خود باشیم، ولی همچنان رکود در بازار حکم فرماست، علاوه بر گرانی و تورم و قیمت دلار صنف ما در بخش واردات کالا‌های اولیه هم با مشکلاتی دست به گریبان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش وکیف تهران ادامه داد: بالا رفتن قیمت دلار و محدودیت‌های وارداتی از یک سو و تعرفه‌های گمرکی که به تازگی چند برابر شده بازرگانان ما را بسیار آزار می‌دهد و خود دلیل دیگر افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه بالا رفتن قیمت تمام شده کالاست.

حیاتی ادامه داد: تعدادی از تولیدکنندگان کیف و کفش سرمایه در گردش محدودی دارند. بالا رفتن قیمت‌ها باعث شده واردگنندگان مواد اولیه کالا‌های خود را فقط به صورت نقدی به تولیدکنندگان می‌فروشند و، چون بعضی از تولیدکنندگان توان خرید نقدی ندارند تولید کاهش یافته و رکود در بازار شدیدتر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه صنعت کیف و کفش از صنایع تولیدی مهم کشور است گفت: این صنعت قابلیت ارزآوری بالایی دارد و ۶۰ درصد بومی سازی شده، ولی ما برای تهیه مواد اولیه مثل چرم و مواد پتروشیمی مشکل داریم. این صنعت جزو (SME) بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در دنیاست و همه جا از این کارگاه‌های کوچک با شش نفر پرسنل حمایت ویژه‌ای می‌شود. چون راه اندازی یک خط تولید با کمترین سرمایه بسیار ارزشمند است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش وکیف تهران ادامه داد: این کارگاه‌های تولیدی را با کارگاه‌های بسته بندی مدرن هماهنگ کرد و هولدینگ‌های موفقی را دایر نمود و صادرات را افزایش دهیم. متاسفانه ما در حال حاضر هم در بخش صادرات مشکل داریم و هم این کارگاه‌های کوچک برای تامین مواد اولیه خود با مشکلاتی روبه رو هستند که مهمترین آن‌ها قیمت بالای این کالاست.

او گفت: بخش زیادی از مواد اولیه صنف داخل کشور موجود است و تامین آن‌ها راحت‌تر است؛ اما نزدیک به ۳۰ درصد از مواد اولیه را باید از چین و ایتالیا وارد کنیم که این مورد سختی‌های زیادی دارد.

حیاتی در خاتمه بیان کرد: از مسئولان خواهشمندیم، هنگام اتخاذ تصمیم‌های مهم، ارگان‌های دولتی ذیربط با کارشناسان اصناف و هیئت مدیره اتحادیه‌ها مشورت نمایند تا اینقدر اصناف مورد آزمون خطا قرار نگیرند. این مصوب شدن قوانین و بعد به بن بست رسیدن و منسوخ شدن آن برای اصناف مشکلاتی ایجاد می‌کند. لازم است هماهنگی بیشتری بین مسئولان وزارت صمت، اتاق اصناف و اداره دارایی، بیمه تامین اجتماعی و بانک‌ها به وجود بیاید.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۷۷، otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین