پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۰۳۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از راه اندازی کلاس های دو وجهی (حضوری - مجازی) در دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این روش تعدادی از دانشجویان در کلاس های آموزشی حضوری و تعدادی نیز همزمان به صورت مجازی آموزش ها را دنبال می کنند.
شعار سال: دکتر حسین سلیمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تا قبل از شیوع کرونا، ساختار آموزش مجازی در دانشگاه علامه طباطبایی به شکل فعلی وجود نداشت، اما با شیوع کرونا همکاران ما در دانشگاه به سرعت زمینه‌های ارائه این نوع آموزش را فراهم کردند و به سرعت آموزش‌های حضوری را طی ماه‌های اخیر به سمت آموزش‌های مجازی سوق دادند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در سال جاری علاوه بر امتحانات پایان ترم، مصاحبه‌های ورودی دوره دکتری نیز به شکل مجازی برگزار شد و در حال حاضر بیش از ۹۵درصد کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی و حدود ۵ درصد نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سلیمی از راه اندازی تکنولوژی برگزاری همزمان کلاس‌های حضوری و مجازی در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت:به این ترتیب، نوعی تکنولوژی در کلاس‌ها مستقر می‌شود که تعدادی از دانشجویان می‌توانند در کلاس حضور پیدا کنند و مابقی به شکل مجازی مطالب کلاس را دنبال خواهند کرد،  این کلاس‌ها به شکل آزمایشی تجهیزشدند و اگر این مدل موفقی باشد بسیاری از دوره‌های آموزشی ما به خصوص دوره‌های بین المللی به این نحوه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم علی رغم تمامی مشکلاتی که وجود دارد اعم از قطع و وصل شدن سیستم آموزشی نمره ۱۶ از ۲۰ را به آموزش مجازی خود می‌دهم، فکر می‌کنم آموزش مجازی یک امکانی را فراهم کرده است که تصور نمی‌کنم با اتمام کرونا تمام شود و در دوران پس از کرونا نیز از امکانات فعلی استفاده خواهیم کرد و احتمالا کلاس‌های رفع اشکال، کنفرانسی و متمم، کماکان بعد از کرونا ویروس می‌تواند به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: در حال حاضر فعالیت‌های سمیناری و بین المللی ما در دانشگاه علامه طباطبایی حدود ۱۵ برابر فعالیت‌های سال گذشته شده است و بسیاری از نشست‌های علمی بین المللی ما با هزینه تقریبا صفر به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر سلیمی تاکید کرد: در ابتدا برنامه ریزی کرده بودیم تا دانشجویان جدیدالورود ۶ تا ۷ جلسه به صورت حضوری در دانشگاه حضور داشته و مابقی دروس خود را به شکل مجازی بگذرانند و کلاس‌های حضوری نیز با حفظ فاصله و با کمتر از ۱۲ نفر برگزار شود که با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا این امکان فراهم نشد. اما اگر تا ابتدای ترم آینده شدت شیوع کرونا کاهش یابد ممکن است ما به سمت مدلی حرکت کنیم که امکان مجدد حضور دانشجویان جدیدالورود فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کلاس‌های آموزشی ترم آینده دانشگاه علامه طباطبایی بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و اگر شدت شیوع این ویروس به روندی که تاکنون بوده، ادامه یابد، کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد، اما اگر شرایط مهیا باشد، امکان ارائه آموزش‌های حضوری مجازی فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه دانشگاه‌ها صرف دستمزد می‌شود، گفت: امسال بر اساس مصوبه دولت ما حقوق و دستمزد را تا ۳۰ درصد افزایش دادیم، بدون اینکه بودجه‌ای افزایش یابد؛ بنابراین در دوره کرونا نه تنها هزینه دانشگاه‌ها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است. ضمن اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش دانشجویان تعداد اعضای هیات علمی حق التدریسی نیز بیشتر شده است که مجموع این عوامل هزینه‌های دانشگاه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: درصدی از هزینه‌های رفاه دانشجویی نظیر هزینه غذا و تامین خوابگاه کاهش یافته است که البته بودجه آن اغلب توسط سازمان امور دانشجویان پرداخت می‌شود؛ بنابراین بدنه اصلی هزینه‌های دانشگاه کاهش نیافته است. ضمن اینکه ۱۴ درصد از بودجه سال گذشته دانشگاه علامه طباطبایی یعنی حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز اختصاص نیافته است؛ بنابراین هزینه‌های دانشگاه ما اضافه شده، ضمن این کهبدهی‌های سال گذشته نیز داشتیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۴ دی۱۳۹۹، کدخبر: ۹۹۱۰۱۴۰۹۸۶۴، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
الان همه ديدن كه كرونا بهبود پيدا كرده يكم ميخوان حمله كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
اين ها دلشون ميخواد كه تا كرونا يكم اروم گرفته نهايت تلاششون رو بكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
واقعاً ظلم به همس هم خانواده این دانشجویان هم خود دانشجویان هم کادر درمان این همه تلاش برای قرنطینه یعنی بی معنا ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین