پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر مشهد میانگین سرانه فضای آموزشی ۲.۵ مترمربع و در خراسان رضوی ۴.۵ مترمربع است، گفت: وضعیت سرانه فضای آموزشی در مشهد به دلیل حاشیه شهر بحرانی‌تر از دیگر شهرهاست و با بازگشایی مدارس در سال آینده چالش‌ها و مشکلات جدی را در پیش خواهیم داشت.

شعار سال: محمد معتمدیان امروز در مراسم افتتاح همزمان ۷۴ پروژه به نام سردار سلیمانی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها اقدامات ویژه‌ای در نهضت مدرسه‌سازی در سطح کشور توسط دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص در مناطق کم‌برخوردار و مرزی انجام شده است. علی رغم همه تلاش‌ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: سرانه مطلوب در نظر گرفته شده برای فضای آموزشی در کشور  ۸.۳  مترمربع است. این سرانه در خراسان رضوی  ۴.۵ مترمربع بوده، در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع است و ما همچنان با  سرانه کشور فاصله داریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت از این لحاظ در سطح مشهد به دلیل حاشیه شهر بحرانی‌تر است. حاشیه شهر مشهد با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری  نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. در حاشیه شهر مشهد میانگین سرانه فضای آموزشی  ۲.۵ مترمربع است و برای رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۲۸۶ هزار متر مربع فضا و اعتباری  بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم. با بازگشایی مدارس در سال آینده چالش‌ها و مشکلات جدی را در پیش خواهیم داشت. در شرایط قبل از کرونا خیلی از مدارس در دو شیفت فعالیت داشته‌اند و این  شرایط مطلوبی نیست.

وی افزود: امید است شرایط حاشیه شهر را تغییر دهیم و جهش جدی در  زیرساخت‌های اصلی و اقدامات روبنایی با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای حاکمیتی راداشته باشیم. در حال حاضر حدود  ۷۰۰ پروژه در سطح استان فعال بوده و حدود ۱۲۲ پروژه راکد نیز در استان داریم. لازم است با دستور وزیر  آموزش و پرورش نسبت به فعال‌سازی این پروژه ها، شاهد افتتاح پروژه هایی که قابلیت افتتاح دارند، باشیم.

وجود ۱۷۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

معتمدیان تصریح کرد: نظر می‌رسد می‌توانیم  با استفاده از مدل مشارکتی و همکاری دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی حذف مدارس کانکسی در سطح استان  را داشته باشیم. در حال حاضر ۱۷۰ مدرسه کانسکی وجود دارد. امید است با حمایت سازمان اموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس این مسئله را داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی دغدغه ما و خانواده ها است. در حال حاضر ۱۴۰۰۰ کلاس در استان به استانداردسازی سیستم گرمایشی نیاز دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:  17 دی ۱۳۹۹، کد خبر:99101612494، isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
انقد اوضاع معیشتی و عدالت اموزشی در مشهد داغون هست که حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین