پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان گفت: حکم ابلاغی از سمت مجری طرح پروژه آبرسانی به دشت سیستان به شرکت جهادنصر همدان مبنی بر جذب دوباره کارگران صادر شد.
شعار سال: امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: شرکت جهادنصر همدان، یکی از چند شرکت پیمانکار طرح آبرسانی به دشت سیستان و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی است که مسائل و مشکلات پیرامون آن، رسانه‌ای شده است.

کمالی اظهار کرد: پیش از این شرکت ما در جهادنصر مجری طرح پروژه ۴۶ هزار هکتاری بود که پس از نارضایتی ها، سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مجری طرح آبرسانی به دشت سیستان شد. نباید از برخی اقدامات خوب شرکت‌های پیمانکار در این طرح چشم پوشی کرد؛ اما نواقصی مطرح است، من جمله تعلل در پرداخت حقوق کارگران جهادنصر همدان و دیگر شرکت‌ها که بعضا بیش از ۴ ماه از پرداخت آخرین حقوقشان می‌گذرد و کسی به فکر سفره‌های خالی شان نیست.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: جنبش عدالتخواه دانشجویی از ابتدای مشاهده این مشکل به ماجرا ورود کرد و تا حدی توانستیم که صدای کارگران باشیم. پس از ۹ ماه که حقوق کارگران شرکت جهادنصر همدان، پرداخت نشد؛ اواسط آبان سال جاری، با ورود قالیباف به استان، قول‌هایی از سمت مجلس شورای اسلامی برای واریز حقوق کارگران داده شد که در زمان مقرر، عملی نشد، اما بعد از مدتی مجریان طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارگران را پرداخت کرده و قول به کارگیری مجدد آن‌ها را دادند.
 
از ترس اخراج و از دست دادن حقوق جرات اعتراض ندارند

وی گفت: این اتفاق، باعث خوشحالی کارگران شد. اما متاسفانه با گذشته یک ماه نه تنها به کارگیری نشدند؛ بلکه حقوقی هم دریافت نکردند. روز گذشته حکم ابلاغی از سمت مجری طرح به شرکت جهادنصر همدان مبنی بر جذب دوباره کارگران داده شد و حالا منتظر زمان تحقق وعده هستیم.

کمالی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مطرح شده، شکایت ۲۴ نفر از کارگران این شرکت به اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان زابل است که در مرحله صدور حکم قرار دارد و اگر شرکت واکنشی نشان ندهد، علاوه بر پرداخت حقوق موظف به واریز خسارت هم است. بر اساس قوانین، اگر شرکت بعد از صدور حکم، از پرداخت حقوق کارگران امتناع کند، اموالش به نفع کارگران توقیف خواهد شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ناگفته نماند که کارگران زیادی از دیگر شرکت‌های پیمانکار هستند که ماه هاست حقوقی عایدشان نشده؛ اما از ترس اخراج و از دست دادن حقوق جرات اعتراض ندارند. در هفته آینده با مسئولین اداره کار و رفاه شهرستان زابل به گفتگو می‌نشینیم و مشکلات کارگران را بررسی می‌کنیم. جای تاسف است که طرحی با اختصاص چندین میلیارد تومان و با رضابت مقام معظم رهبری برای آبادانی استان سیستان و بلوچستان شکل بگیرد و حالا درگیر چنین شرایطی بشود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۸ دی۱۳۹۹، کدخبر: snn.ir، ۹۰۳۰۵۶
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
امید داریم که بتونیم زمینه رو برای بازگشت به کار همه کارگران زحمت کش مون فراهم کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
بازم خداروشکر وقتی این ابلاغ به دست ارگرا رسیده چقد خوشحال شدن حتما
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
خیلی دلم سوخت وقتی از کار بیکار شده بودن این خبر خوب هزاران بار تقدیم به کارگران از کار بیکار شده باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین