پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
یدالله سهرابی با اشاره به احتمال اثر گذاری داروی پرالاترکسات بر درمان بیماری کرونا گفت: داروهای آنتی متابولیت موثرترین دارو برای سلول‌های در حال تقسیم هستند این داروها تاثیر اختصاصی بر چرخه سلول در ویروس کرونا دارند.
شعار سال: از زمان شیوع کرونا تاکنون دارو‌های متعدد در چرخه درمان تایید یا رد قرار گرفته‌اند. در این شرایط مراکز درمانی کشور با استفاده از دستوالعمل‌های بهداشتی بر اساس شرایط بیمار و نوع ابتلا به کرونا دارو تجویز می‌کنند. همگان در روند درمان کرونا به تاثیر رمدسیویر و فاویپیراویر اذعان دارند. البته روند درمان کرونا هم فقط به این دارو‌ها ختم نمی‌شود. بر اساس تاکیدات دانشمندان و متخصصان داخلی و خارجی داروی قطعی برای درمان کرونا را نیافتند.

طبق تحقیقات جدید، دارویی که بیش از ۱۰ سال برای درمان سرطان به کار رفته است، می‌تواند در درمان مبتلایان به کووید۱۹ موثر باشد. این دارو که پرالاترکسات نام دارد در حقیقت یک داروی شیمی درمانی است که برای درمان لنفوم (تومور‌های سرطانی) به کار می‌رود. محققان چینی متوجه شده‌اند تاثیرگذاری این دارو سریع‌تر از رمدسیویر است که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ به کار می‌رود.

مراقب افکار تجاری باشیم

محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو درباره آخرین اقدامات در روند درمان بیماران کرونایی گفت:  هر داروی جدید که کمیته علمی و وزارت بهداشت اثربخشی و کیفیت آن را تایید کنند، در سازمان غذا و دارو تایید می‌شود. هرچند باید مستندات کافی داشته باشد.

او افزود: اگر اثربخشی دارو‌های جدید که برای کرونا مطرح می‌شود و فعلا هنوز در حد مقاله است ثابت شود از مسیر واردات و تولید برای تامین آن کوتاهی نمی‌کنیم. البته باید مراقبت باشیم که افکار تجاری و تبلیغاتی پشت آن نباشد.

تفاوت‌های فراوان بین  فرضیه و حقیقت‌های موجود در زمینه درمان کرونا

یدالله سهرابی، نماینده داروسازان در شورای‌عالی نظام پزشکی درباره آخرین وضعیت دارو‌های تجویز شده در درمان کرونا گفت: بین فرضیه و حقیقت‌های موجود در زمینه درمان کرونا تفاوت‌هایی فراوان وجود دارد. متخصصان مختلف بر روی این قضیه کار می‌کنند و ترکیبات دارو‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

او افزود: این دارو برای درمان لنفوم سلول‌های محیطی مقاوم یا عود کننده است و سلول‌های سرطانی حاوی پروتئین فولات نسبت به سلول‌های سوماتیک را کاهش می‌دهد.

به گفته این پزشک داروساز هنوز اقدامات در این زمینه آزمون و خطا دارد. شرایط به نحوی است که هر وقت فردی بتواند به دارویی حتی کوتاه مدت دست پیدا کند، طبیعتا جهان را  از اتمسفر کرونایی  نجات می‌دهد.  

سهرابی ادامه داد: از منظر تمامی دانشمندان دستیابی به داروی کرونا از اهمیت برخوردار است. به هر حال هیچ نتیجه‌گیری اثبات شده‌ای در این زمینه وجود ندارد و یافته‌ها در حد مطالعات و درج در مقالات است.

شتاب‌زدگی در زمینه درمان کرونا ممنوع

این مقام مسئول در زمینه درمان‌های کرونایی با داروی پرالاترکسات گفت: نباید عجول بود این مقوله نیازمند بررسی‌های تحقیقاتی است. نباید در این باره شتابزدگی بی‌مورد بروز کند.  دارو‌هایی از خانواده  آنتی متابولیت‌ها تاثیر فراوانی بر ساختار DNA می‌گذارد و مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود.

او افزود: دارو‌های آنتی متابولیت موثرترین دارو برای سلول‌های در حال تقسیم هستند. این دارو‌ها تاثیر اختصاصی بر چرخه سلول در ویروس کرونا دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۱ دی ۹۹، کدخبر: ۱۱۱۵۵۶۷، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
تا اين ها بخوانم اين داروهارو ازمون خطا كنن كلي از جوانان و انديشمند ها و شهروندان ايراني از بين ميرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
انشالله هرچه زودتر پزشکان و کادذ درمان ما به دارو ودرمان های صد درصدی دست پیدا کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین