پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۲۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
حسین اشتیاق حسینی، رئیس اسبق دانشگاه فردوسى مشهد و عضو هیات علمى دانشکده علوم این دانشگاه روز گذشته ٢٤ دی‌ماه ١٣٩٩ چشم از جهان فروبست.
شعار سال: مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار این خبر، آورده است حسین اشتیاق حسینی ۴ سال سابقه معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و ۵ سال سابقه ریاست این دانشگاه در کارنامه مدیریتی و علمی خود داشت.
 
حسین اشتیاق حسینی در سال ۱۳۲۶ در شهر تبریز، محله شش کلان چشم به جهان گشود. سه خواهر داشت. پدرش خیاط و مادرشان خانه دار بودند، دوران ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به تحصیل پرداخت و در دانشگاه تهران در رشته فیزیک و در دانشگاه تبریز در رشته شیمی پذیرفته شد  و با توجه به علاقمندی به شیمی، دانشگاه تبریز را جهت ادامه تحصیل انتخاب کردند و بعنوان اولین ورودی‌های این رشته مشغول به تحصیل شد و در اسفند ماه ۱۳۴۸ موفق به کسب مدرک مهندسی شیمی با رتبه شاگرد اولی شدند.
 
رئیس اسبق دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت

از سال ۱۳۴۹ تا مهر ۱۳۵۰ خدمت سربازی را به اتمام رساندند و پس از اتمام خدمت سربازی در تیر ماه ۱۳۵۱ به صورت بورسیه به انگلستان اعزام شدند و فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته شیمی آلی فلزی از دانشگاه ساسکس دریافت کردند. در سال ۱۳۵۶ وارد مقطع فوق دکترا شدند که انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و دکتر اشتیاق حسینی با توجه به اینکه بورسیه بودند، احساس دین به هموطنانشان کردند و دوره فوق دکترا را ناتمام رها کرده و مقدمات بازگشت به ایران را فراهم کرد و علی رغم اینکه امکانات و شرایط مناسب زندگی و ادامه تحصیل در آنجا مهیا بود، به ایران بازگشت.

با توجه به حضور همسرشان در مشهد، دانشگاه فردوسی را جهت کار و تدریس انتخاب کرده و از سال ۱۳۵۸ در این دانشگاه استخدام شدند، از ۸ خرداد ۱۳۵۸ رسما در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی استخدام شد. مدت کوتاهی را به تدریس پرداخت که انقلاب فرهنگی شد و با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها به عضویت در هیات رئیسه دانشگاه در آمد. یک سال مسئولیت دانشکده علوم، ۴ سال معاون آموزشی دانشگاه و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ به مدت ۵ سال ریاست دانشگاه فردوسی مشهد را عهده دار بود.
 
تاسیس دانشکده‌های مهندسی، اقتصاد و تربیت بدنی و توسعه دانشکده‌های کشاورزی و علوم در زمان ریاست حسین اشتیاق حسینی در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.
 
دکتر اشتیاق حسینی با همکاری چندی از اساتید دیگر دو مجتمع آموزشی (دبستان دانشوران و دانشوران ۲) را در مناطق محروم مشهد تاسیس نمود و همچنین کارگاه‌های هنرستان‌های امام خمینی (ره) را از نظر عمرانی و الکترونیک تجهیز کرد.
 
رئیس اسبق دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت

دکتر محمد کافی و دکتر محمدحسین بحرینی رؤسای دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد به مناسبت درگذشت مرحوم دکتر اشتیاق حسینی پیام تسلیتی منتشر کردند.
 
در این پیام آمده است دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد در برهه‌ای از تاریخ پرافتخار خود، مرهون کوشش ها، دلسوزی‌ها و تدابیر بزرگ مردی هستند که به عنوان سکاندار هدایت این دو مهد علم و خرد، منشأ خدمات ارزنده و افتخارات بسیاری بودند.
 
مرحوم دکتر حسین اشتیاق حسینی، اندیشمندی فرهیخته و انسانی والامقام بود که اندیشه، اخلاق و مهرورزی آن استاد بزرگ، میراثی گرانبها برای دانشجویان و اساتید این دو دانشگاه و جامعه علمی کشور خواهد بود. بی شک خبر فقدان آن عالم گرانقدر، مصیبتی دردناک برای خانواده دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد، جامعه علمی کشور، دانشجویان و بویژه  همکارانی است که شاگردی آن مرحوم را در کارنامه علمی خویش به یادگار دارند.
 
رئیس اسبق دانشگاه فردوسی مشهد درگذشت
 
به نمایندگی از خانواده بزرگ دو دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، درگذشت این استاد فرهیخته را به جامعه علمی کشور، دانشجویان، همکاران و بویژه خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت گفته، علو درجات و رحمت واسعه الهی برای روح بلند آن استاد فقید آرزومندیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۱۳۶۸، ibna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
از موقعی که این خبر رو شنیدیم کل جامعه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مشهد در سوگ به سر می برن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین