پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ابلاغ مصوبات مجلس از سوی رئیس‌جمهور گفت: در سه مورد آقای روحانی قوانین را ابلاغ کرده بودند که متأسفانه در روزنامه رسمی منتشر نشده بود.
شعار سال: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱ بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزرای دولت با طرح معیشتی مجلس به دلیل اینکه منابع آن را پایدار نمی‌دانستند مخالف بودند، اما زمانی که به تائید شورای نگهبان رسید و تبدیل به قانون شد، بخش اقتصادی دولت در حال تهیه منابع این طرح بودند و توافقی بین رئیس جمهور و رئیس مجلس صورت گرفته بود. دولت در واقع دنبال اجرای این قانون بود.

امیری گفت: وقتی قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نهایی شد، دولت آئین نامه اجرایی آن را در دو جلسه به بحث و بررسی گذاشت و در نهایت این آئین نامه تائید شد. وقتی که دولت می‌خواهد برای یک قانون آئین نامه اجرایی تهیه و ابلاغ کند به معنی این است که دولت می‌خواهد آن قانون را اجرا کند.

وی افزود: یکی از مهمترین عناصری که برای موارد ارسال به قوه قضائیه ضرورت دارد عنصر قانونی، معنوی و مادی است. وقتی عملی فاقد این سه عنصر باشد در دادگستری قابل طرح نیست. امیدوارم کمیسیون قضائی مجلس که بخش حقوقی مجلس است و کسانی که در این کمیسیون هستند و با امور حقوقی سر و کار دارند استدلال‌های دولت را مورد عنایت قرار دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در سه مورد هم آقای روحانی قوانین را ابلاغ کرده بودند که متأسفانه در روزنامه رسمی منتشر نشده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1399، کد خبر: 100250،  www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین