پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
هر دو استعفای یک سال اخیر در سازمان بورس ناشی از تصمیماتی بوده که اختیار آن تصمیمات در سازمان نبوده است. بزرگ‌ترین انتظار از تمام تصمیم‌گیران این است که برای داشتن سازمان بورسی مستقل و قدرتمند حمایت کنند تا اگر بخواهد پاسخگو باشد، اختیار کافی نیز داشته باشد. اینکه بورس به مثابه گاوی شیرده فرض شده که تنها منابع از آن خارج شود، موجب شده که بورس به این شرایط دچار شود.

شعار سال: مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه درباره اختیارات سازمان بورس گفت: در یک‌سال اخیر شاهد دو استعفا از سوی ریاست سازمان بورس بودیم. دلیل نخست ناشی از عواملی بود که باعث رشد هیجانی بورس و  خارج از سازمان بورس بود و دومی ناشی از عوامل افت هیجانی بازار سرمایه که باز هم خارج از اختیارات سازمان بورس بود.
سوری در مورد انتظارات فعالان بازار سرمایه از رئیس سازمان بیان کرد: انتظاری که فعالان بازار دارند بسیار کلان‌تر است. سازمان بورس در مقابل افکار عمومی مسئولیت پاسخگویی به اتفاقاتی را دارد که اختیار لازم برای تغییر آنها را ندارد. رشدها و افت هایی که در یکسال اخیر با آن مواجه شدیم اکثرا در اثر تصمیماتی بوده که خارج از سازمان بورس گرفته می‌شدند.
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین انتظاری که از تمام تصمیم‌گیران می‌رود این است که حمایت کنند تا سازمان بورسی مستقل و قدرتمند داشته باشیم که اگر بخواهد پاسخگو باشد، اختیار هم داشته باشد. این امکان پذیر نیست که تصمیمات در دولت گرفته شود و تجمعات در جلوی سازمان بورس اتفاق بیفتد. تناسب بین اختیارات و مسئولیت باید وجود داشته باشد.
این فعال بازار سرمایه در نهایت اظهار کرد: ورود دولت به بازار سرمایه با درایت کافی شکل نگرفت و ابزارهای غیراستاندارد نظیر سهام عدالت و ETF  تعریف شد که مشکل ساز شده اند. حس بی ثباتی در تصمیم گیری و قانون‌گذاری، نداشتن اعتماد و اینکه بورس را به مثابه گاوی شیرده نگاه کردن که تنها به منزله خارج کردن منابع و حمایت نکردن آن بوده، همگی موجب شده که بورس به این شرایط امروز و بی اعتمادی سهامداران خرد دچار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری صدای بورس، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۲۷۰۴۷، www.sedayebourse.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین