پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
هویت پنج درصد از فعالان بازار سرمایه برای سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه هنوز مشخص نیست. بر اساس اطلاعاتی که توسط خبرنگار نود اقتصادی به دست آمده، برآورد شده که جمعیت ۵ درصدی فعال بازار سرمایه که فاقد پروفایل هویتی هستند نزدیک به یک میلیون نفر باشند.

شعار سال:هویت پنج درصد از فعالان بازار سرمایه برای سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه هنوز مشخص نیست. بر اساس اطلاعاتی که توسط خبرنگار نود اقتصادی به دست آمده، برآورد شده که جمعیت ۵ درصدی فعال بازار سرمایه که فاقد پروفایل هویتی هستند نزدیک به یک میلیون نفر باشند.

خبرنگار«نوداقتصادی» دریافته است که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از فعالان بازار سرمایه یعنی حدود ۳۲ میلیون سهامدار، دارای پروفایل هویتی در سجام هستند. از قرار معلوم، تعداد دارندگان کد بورسی در کشور به ۵۰ میلیون نفر رسیده که عمده این افراد دارای سهام عدالت هستند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده کدهای بورسی صادر شده در نیمه نخست سالجاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۷۶ درصد رشد داشته است. به این ترتیب تنها در نیمه نخست سال جاری ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار کد معاملاتی جدید صادر شده است.

گفته می‌شود که بخشی از این جمعیت پنج درصدی فاقد پروفایل هویتی در سامانه سجام از جمله سهامداران بسیار قدیمی هستند که سالها قبل کد سهامداری گرفته و هویت آنها از جمله شماره ملی، شماره شناسنامه و آدرس  محل سکونت برای سازمان بورس مشخص نیست!

مشخص نبودن هویت این دسته از سهامداران برای سازمان بورس، تا حدی این ذهنیت را تقویت کرده که شاید بخشی از تخلفات بازار سرمایه از سوی آنها صورت بگیرد.


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین