پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
جمالی نوبندگانی با اشاره به ضعف قانونی نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: متأسفانه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان از بازدارندگی کافی برخوردار نیست و از ابزار‌های برخوردی بهره نمی‌برد.

شعار سال:محمدجواد جمالی نوبندگانی  اظهار داشت: افرادی که مسئولیت‌های مهمی را برعهده می‌گیرند به‌عنوان الگوهای جامعه محسوب می‌شوند و به خصوص اینکه نمایندگان عصاره‌ای فضائل مردم هستند؛ بنابراین حتی اگر حق هم با مسئولان باشد، نبایستی برخوردهای زننده و فراقانونی با مردم داشته باشند.
 
وی افزود: گاهی اوقات برخوردهای تند و زننده از مسئولان و نمایندگان سر می‌زند که این مسئله نشئت‌گرفته از عدم ظرفیت‌سازی مناسبت شخصیت آن فرد است؛ لذا آن برخوردی که آقای عنابستانی با سرباز وظیفه انجام داده، اصلاً شایسته نبود، به‌ویژه برای کسی که زمانی معاون اجتماعی استاندار خراسان رضوی و استاندار چهار محال بختیاری محسوب می‌شود و نسبت به رفتار یکی از نمایندگان مجلس دهم توئیت‌های انتقادآمیز منتشر کرده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به ضعف قانونی نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: متأسفانه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان از بازدارندگی کافی برخوردار نیست و از ابزارهای برخوردی بهره نمی‌برد و نهایتاً اگر نماینده‌ای چنین رفتارهای زننده و خلاف قانونی را مرتکب شود، تنها یک توبیخ کتبی برای او صادر خواهد شد.
 
جمالی نوبندگانی بیان کرد: نه در قانون اساسی و نه در قانونی مدنی بندهایی وجود ندارد که نماینده را در صورت ارتکاب عمل خلاف عرف و دور از شأن نمایندگی، از نمایندگی تعلیق کرد و یا او را اخراج کرد، اما آن سرباز وظیفه که از سوی آقای عنابستانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته می‌تواند از این نماینده به قوه قضائیه شکایت کند که نمونه آن در رابطه با رفتار نماینده مجلس دهم اتفاق افتاده بود و در نهایت آن نماینده عذرخواهی کرد.
 
او معتقد است که مجلس یازدهم باید هرچه زودتر در خصوص رفتار آقای عنابستانی تشکیل جلسه دهد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نسبت به رفتار زننده نماینده سبزوار با سرباز وظیفه واکنش نشان دهد و هیچگونه مسامحه‌ای در این خصوص انجام ندهند و حتی اجازه ندهند که موضوع جناحی شود تا مردم احساس کنند که این موضوع برای مجلس مهم است.
 
این نماینده سابق مردم در مجلس دهم با بیان این مطلب که هیچ‌کدام از نمایندگان در خصوص فحاشی، توهین و ضرب و شتم از مصونیت قضایی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: دادستان باید به‌عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود کند؛ چون نماینده مصونیت قضایی ندارد و برای تسکین آلام این سرباز و خانواده او، امری ضروری است و حتی پیامی را با این محتوا که هیچ‌کس فراتر از قانون نیست، در بر دارد.
 
جمالی نوبندگانی به نماینده مردم سبزوار پیشنهاد کرد که از مردم و آن سرباز وظیفه به خاطر رفتار غیرقانونی و غیراخلاقی خود عذرخواهی کند؛ زیرا هر دلیلی که برای توجیه رفتار خود بیان می‌کند، اشتباه بیشتری را مرتکب می‌شود.
 
او گفت: آقای عنابستانی باید سریعاً عذرخواهی کند؛ زیرا تعلل در عذرخواهی به معنای هزینه کردن از نظام و مجلس یازدهم خواهد بود.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1399  ، کدخبر: 1701407،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین