پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که بعد از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی در آستانه افتتاح شدن است هنوز مشخص نیست از این استادیوم چه استفاده کاربری خواهد شد و انتظار مردم این است که دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم در زمینه اسراف بیت‌المال ورود کند.

شعار سال: ورزشگاه 15هزار نفری زیتون زنجان که از سال 84 ساخت آن کلید خورده همچنان بلاتکلیف است و هیچکس جواب قطعی برای زمان افتتاح آن را ندارد، اگرچه دلیل اصلی این تاخیر در اجرای پروژه مسئله نبود "اعتبارات کافی" است و در سالیان گذشته با تورم و نوسانات نرخ ارز گره کار کورتر شده اما موضوع قابل تامل دیگر درباره این ورزشگاه برنامه مسئولان اداره ورزش برای بعد از افتتاح استادیوم است.
 
اگرچه سال‌هاست وعده‌های ضد و نقیضی در زمینه این ورزشگاه داده می‌شوند اما به نظر می‌رسد که دیگر عزم مسئولان برای اتمام پروژه جزم شده و شاید تا سال 1400 طلسم این پروژه 15 ساله شکسته شود و رنگ افتتاح را به خود ببیند اما در حالی که سال‌هاست مسئولان استان لنگ تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه هستند به نظر می‌رسد مسئله نگهداری از ورزشگاه که برآورد شده است سالانه مبلغی بالاتر از 110 میلیون تومان نیاز دارد نیز با مشکل مواجه شود و معلوم نیست اداره‌کل ورزش استان این پول را از کجا تامین خواهد کرد.
 
علاوه بر موارد گفته شده با توجه به اینکه استان زنجان هیچ تیم فوتبالی حاضر در لیگ‌ دسته یک و دسته دو و همینطور لیگ برتر ندارد شائبه‌هایی در خصوص مسئله کاربری ورزشگاه مطرح است و معلوم نیست پس از افتتاح ورزشگاه، اداره‌کل ورزش از آن برای چه موضوعی استفاده خواهد کرد ولی آنچیز که مسلم است طبق گفته کارشناسان ساخت ورزشگاه برای استان زنجانی که هیچ گونه تیم فوتبالی ندارد در حال حاضر در این برهه زمانی نیاز نبود و فقط در این پروژه اسراف بیت‌المال انجام شده است و دستگاه قضایی می‌تواند به این موضوع ورود کند.
 
اگرچه کاربری ورزشگاه تنها برای بحث فوتبال نیست اما باید پشت ساخت و ساز نگاه اقتصادی در وهله نخست مطرح باشد. با توجه به اینکه بارها از سوی کارشناسان مسئله کارشناسی نبودن احداث ورزشگاه مطرح شده و مکان ورزشگاه نیز در جای مناسبی قرار ندارد و سالانه هزینه‌های گزافی برای تعمیرات لازم دارد از سویی دیگر میزان دما و وضعیت آب و هوایی آن منطقه نیز برای ورزش‌های در نظر گرفته شده مناسب نیست.
 
از تمام موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که سال‌هاست سرمایه و انرژی که برای آن پروژه در حال صرف شدن است را می‌توان به هدر دادن بیت‌المال تفسیر کرد، پروژه‌ای که دیگر نه راه پس دارد و نه راه پیش و باید مسئولان استان در صدد بهره بردن مناسب از آن قرار گیرند و به فکر ترتیب دادن تیم‌هایی در سطح استان با توانایی بالا باشند.
 
حال سئوال اینجاست که ورزشگاه در حال حاضر چه مراحلی را طی می‌کند؟ کاربری ورزشگاه بعد از افتتاح چگونه خواهد بود؟ اصلا آیا اداره‌کل ورزش توانایی هزینه نگهداری 110 میلیون تومان در ماه را دارد؟
 
محمدعلی حمزه‌پور، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امیدوار هستیم که منابع اختصاص یافته برای استادیوم 15 هزارنفری در طول سال جاری و سال آینده پروژه را به اتمام برساند.
 
وی با اشاره به کاربری این استادیوم پس از افتتاح گفت: از این استادیوم پس از افتتاح می‌توانیم رقابت‌های کشوری و بین‌المللی دو و میدانی برگزار کنیم؛ همینطور این استادیوم قابلیت برگزاری تمرین‌های مسابقات فوتبال را دارد ولی آنچیز که مشخص و واضح است در حال حاضر ما تیمی در لیگ‌های دسته دو و سه نداریم.
 
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه تصریح کرد: اگر صنایع و کارخانجات فعال استان همانند استان‌های همجوار وارد میدان شوند و ما بتوانیم با پشتیبانی آن‌ها حداقل تیمی را در لیگ دسته دو  در استان داشته باشیم وضعیت بهتر می‌شود و اگر فوتبال استان یک نقطه اوجی داشته باشد فوتبالیست‌ها هم می‌توانند امیدی برای آینده داشته باشند. 
 
وی با اشاره به اینکه ادارات ورزشی نمی‌توانند اعتباری برای تیم‌ها در نظر بگیرند، گفت: ما توانایی تامین اعتبار برای تیم‌های لیگ‌های کشوری را نداریم و در نتیجه نیازمند کمک صنایع استان هستیم.
 
با این اوصاف سیاست‌های غلطی که سالیان سال در تمامی پروژه‌های عمرانی استان جاری بوده‌اند و طمع و خواست مدیران برای رنگین کردن کارنامه مدیریتی خود در حال حاضر حجم وسیعی از پروژه‌های ناتمام و بلا استفاده را در دامان مردم گذاشته است و در حالی که نه راه پس برای پروژه‌ها وجود دارد و نه راه پیش مشخص نیست که بعد از احداث پروژه چه کاربری در انتظار این استادیوم 15 هزار نفره زنجان خواهد بود.
 
به هرحال انتظار مردم استان این است که "دستگاه قضایی" می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم در زمینه اسراف هزینه‌های بیت‌المال ورود کند چرا که هنوز این استان هیچ تیم فوتبالی در لیگ‌های کشوری ندارد ولی 15 سال است که هزینه‌های هنگفت بیت‌المال به این پروژه تزریق شده است؛ نکته جالب موضوع اینجاست در این سال‌ها هیچ مسئول و هیچ مدیرکلی به فکرش خطور نکرده که برای تشکیل تیم فوتبال با حمایت صنعت و یا بخش خصوصی همت کند و فقط فکرشان این بود در راستای مانور تبلیغاتی استادیوم را افتتاح کنند.
 
یکی دیگر از مواردی که دستگاه قضایی می‌تواند به آن ورود کند، محل غلط قرارگیری این ورزشگاه است چرا که مشخص نیست محل احداث این پروژه بر اساس چه مطالعاتی صورت گرفته و بنا بر اذعان کارشناسان شرایط جوی که در آن منطقه حاکم است کاملا به تجهیزات و امکانات ورزشگاه صدمه وارد خواهد کرد.
 
هیمنطور هزینه‌های نگهداری این استادیوم پس از افتتاح، ماهانه بیش از 110 میلیون خواهد بود و معلوم نیست اداره‌کل ورزش و جوانان با این وضعیت بودجه دولتی چگونه هزینه‌های نگهداری استادیوم را رفع خواهد کرد؟ کاملا مشخص است با این وضعیت اعتبارات، اداره ورزش از پس تامین هزینه نگهداری برنیاید و این استادیوم به حال خود رها شود و داغ دیگری بر دل مردم گذاشته شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  7 بهمن  1399  ، کدخبر: 2440010، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
۱۵ سال برای ساخت یک ورزشگاه! چه ورزشگاه مجهزی در حال ساخت است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین