پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
مشاور انجمن سنگ ایران مدعی تعطیلی ۵۰ درصد معادن سنگ کشور و فعالیت با نصف ظرفیت در ۵۰ درصد دیگر معادن سنگ شده است. آمار تاسف بار و قابل توجه‌ای که می‌بایست مورد کاوش منجر به پیدا کردن راه حل رفع مشکل، قرار گیرد. وزارت صمت چه پاسخی برای این افتضاح پیش آمده در صنعت سنگ دارد؟
شعار سال: مشاور بین المللی انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه در کشورمان بیش از ۲ هزار واحد معدنی، پروانه استخراج دارند، گفت: از این تعداد حدود هزار و ۱۰۰ معدن فعال هستند.

سیامک حاج سید جوادی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری افزود: بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت اسمی واحد‌های معدنی ایران ۳۰ میلیون تن است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های جهانی در سال ۲۰۱۹، تولید ایران ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸، نه میلیون تن و حدود ۶ سال پیش، ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن بود. حاج سید جوادی افزود: این موضوع نشان می‌دهد در چند سال اخیر به طور میانگین، سالی ۴۰۰ هزار تن کاهش تولید داریم.
 
بازار داخلی یکی از بزرگترین مزیت‌های کشور است

این تحلیلگر بازار‌های جهانی با بیان اینکه متأسفانه آمار‌های قابل استناد و دقیقی در بخش معدن ایران وجود ندارد، گفت: آمار مستند و مستدلی وجود ندارد که واقعاً چند واحد کارخانه سنگ بری و فرآوری سنگ در ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار‌های غیر رسمی، بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ واحد داریم، افزود: از این تعداد حدود هزار واحد غیر فعال است و بقیه هم شاید با حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولیدشان مشغول کار هستند.

حاج سیدجوادی با اشاره به اینکه بازار داخلی یکی از بزرگترین مزیت‌های کشورمان است افزود: بازار مصرف داخل بین ۶ تا ۸ میلیون تن است که این موضوع از صنعت سنگ کشور حمایت می‌کند.

مشاور بین المللی انجمن سنگ ایران گفت: باید پیش از صادرات، جوابگوی نیاز داخل باشیم. حاج سید جوادی با بیان اینکه ایران پس از چین، هند و ترکیه، چهارمین تولید کننده سنگ در جهان است، افزود: با برنامه ریزی ۵ ساله به راحتی می‌توانیم به ظرفیت تولید ۲۰ میلیون تن در سال برسیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از، تاریخ انتشار:۸بهمن ۱۳۹۹، کدخبر:.. yektapress.com، ۱۰۶۱۳
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین