پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما در امور فدراسیون‌ها دخالتی نداریم و مدعی آنها نیستیم. فقط مطابق نامه IOC نظارت می‌کنیم.

شعار سال: شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از نشست هیأت اجرایی در خصوص مصوبات شنبه اظهار داشت: با توجه به جداسازی پارالمپیک از المپیک خسروی‌وفا در نشست شنبه صحبت‌هایی را مطرح کرد که مهمترین آن اعتبارات پارالمپیک بود. با توجه به مدارکی که خسروی‌وفا داشت قرار شد اختلاف برداشت از بودجه پارالمپیک با سازمان برنامه مطرح شود و باید پیگیری شود که آیا لازم بود بودجه بیشتری به پارالمپیک داده می‌شد، پرداخت نشده یا همین بودجه بوده است. اینکه ابلاغ اعتبار چطور است موضوعی است که باید بررسی کنیم.

وی افزود: بعد از ابلاغ اعتبار یکی دو بار نامه آمده بود که در آن برداشت متفاوتی در پرداخت‌ها وجود داشت. پارالمپیک می‌گوید من باید بودجه بیشتری می‌گرفتم. مثلا اگر رقم اول اعتبار 29 میلیارد تومانی بوده 2-3 ماه بعد نامه‌ای آمد اعداد و ارقام دیگری بود و کمیته پارالمپیک اعتقاد دارد بودجه باید مطابق با همان نامه‌ای که اعداد بیشتری هم داشته، پرداخت می‌شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص حضور ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و داخل سالن آسیا خاطرنشان کرد: حضور ما در مسابقات کشورهای اسلامی به خاطر ماهیت آن و همینطور به خاطر اینکه ورزشکاران خود را نشان دهند، است. ما در این مسابقات شرکت می‌کنیم مشروط به اینکه اعتبارات مورد نظر به موقع توسط دولت پرداخت شود. این موضوع در قالب بودجه 96 است.

شهنازی با اشاره به اینکه کاروان کیفی به بازی‌های داخل سالن آسیا اعزام می‌شود، یادآور شد: در این دوره رشته‌های دیگری هم اضافه شده‌اند و مسابقات نسبت به دوره قبل با وسعت بیشتری برگزار می‌شود. این رشته‌ها فرصت اعزام ما را بهتر می‌کند و عرصه خوبی است باید بررسی کنیم چه رشته‌هایی قرار است اعزام شوند. تاکید ما اعزام کیفی است. مثل بازی‌های ساحلی که وزارت ورزش و کمیته با هم تصمیم گرفتند که رشته‌های تیمی اعزام نشوند. شرکت ما در این مسابقات مشروط به تامین بودجه است و رشته‌هایی اعزام می‌شوند که مدال بگیرند.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره نامه کمیته بین‌المللی به ایران مبنی بر دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها اظهار داشت: در این نامه بازگشت داده شده به بازی‌های المپیک 2012 و نوشته شده پیرو توافقی که در هیأت اجرایی دوره قبل داشتند نتیجه را به آنها بگوییم. شما حساسیت‌های IOC را می‌دانید و در این نامه هم تاکید شده است. من از وزارت ورزش و گودرزی تشکر می‌کنم که در جلسه با فدراسیون‌ها از آنها خواسته‌اند تا اساسنامه‌هایشان را مورد تائید فدراسیون‌های جهانی قرار دهند چون نامه به وزیر ورزش رسیده بود و او هم جلسه گذاشت. نظرات آنها با کمیته همسو است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: کمیته هم برای اینکه نگذارد مواردی را که از قبل زمینه آن را داشتیم اتفاق بیفتد، به فدراسیون‌ها و وزیر ورزش نامه IOC را انتقال داده است. اینطور نبوده که وزارت و کمیته نمی‌خواهند اساسنامه‌ها اصلاح شود. صورتجلسه رؤسای فدراسیون‌ها هم نشان می‌دهد که فدراسیون‌های المپیکی هم باید به دنبال تائید اساسنامه‌هایشان بروند. IOC از ما خواست و ما را موظف کرده تا پیگیر باشیم. نامه هاشمی هم انتقال دهنده صحبت‌های IOC بود.

شهنازی با بیان اینکه کمیته بین‌المللی المپیک به فدراسیون‌های جهانی نامه زده گفت: آنها به فدراسیون‌های جهانی گفته‌اند تا مطابق توافقی که دوره قبل شده بود نتیجه را بگویند. این موضوع فقط درباره ایران نیست. IOC می‌خواهد در قالب چشم‌انداز 2020 اساسنامه کشورها و کمیته‌های المپیک با سیاست آنها تطبیق داده شود. دقت کنیم کشور ما شبیه کویت نشود. شما بازی‌های گوانگجو را در خاطرتان هست که دولت به ما خیلی کمک کرد. ما همواره در مکاتبات‌مان از نوبخت و جهانگیری تشکر کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که موضع کمیته ملی المپیک در باره این اتفاقات چیست، خاطرنشان کرد: موضع ما دفاع از ورزش کشور است. به اتفاق وزارت ورزش کاری کنیم تا همه چیز مطابق با مواردی که در اساسنامه تعریف شده، پیش برود. وزیر ورزش نامه را خوانده و خروجی جلسه او با فدراسیون‌ها هم اصلاح اساسنامه است. این نکته را بگویم در نامه ارسال شده به ایران تاکید شده آنها اساسنامه مشترک را قبول ندارند و تک تک به فدراسیون‌های بین‌المللی می‌گویند که آن را تاکید کنند. ما هم حق هیچ گونه دخالتی در امور فدراسیون‌ها را نداریم و آنها باید خودشان پیگیر موضوع باشند. ما فقط نظارت می‌کنیم. حالا اگر به فدراسیون‌ها و وزارت نامه نوشته‌ایم مدعی نیستیم می‌خواهیم در کنار هم مشکل را حل کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: از طرف هیأت اجرایی از دولت و وزیر ورزش تشکر می‌کنم که تکلیف کردند هر چه زودتر اساسنامه‌ها مورد تائید فدراسیون‌های جهانی قرار بگیرد. ما حاضر به هر گونه همکاری هستیم.

وی همچنین گفت: فدراسیون‌های ملی هم به ما بگویند آیا از فدراسیون‌های بین‌المللی نامه گرفته‌اند یا نه. از چیزی نترسند اگراساسنامه‌شان مورد تائید است ما هم مشکلی نداریم.

شهنازی در پایان درباره اینکه اساسنامه کمیته چه زمانی قرار است به IOC فرستاده شود، تصریح کرد: آن هم باید انجام شود اما حساسیت اساسی روی فدراسیون‌هاست.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 24 مهر 1395، کد مطلب: 13950724000621:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین