پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دوشنبه شب در نشستی دستورالعمل های اجرایی برای سفرهای نوروزی را اعلام کرد: تور‌های مجوزدار می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برنامه ریزی کنند. خانواده‌هایی که مجموعه‌های گردشگری را رزرو کرده و بخواهند با وسیله حمل و نقل عمومی یا شخصی سفر کنند، با داشتن مجوز از وزارت میراث گردشگری می توانند تردد کنند. تور‌های خارجی هم به شرط نداشتن علایم بیماری مجوز ورود از کشور‌های کم خطر داده می‌شود.
شعار سال: معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دوشنبه شب در نشستی با هیات مدیره انجمن‌ها و فعالان حوزه گردشگری استان گلستان در یکی از هتل‌های گرگان گفت: با پیگیری و هماهنگی ‎های انجام شده تور‌های مجوزدار می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند.

ولی تیموری  اظهار داشت: این تور‌های مجوزدار از ابتدا تا انتها رصد و رهگیری می‌شوند چراکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص کیفیت عملکرد آن‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا ضمانت لازم را به نهاد‌های مسوول داده است.

وی یادآور شد: خانواده‌هایی که از قبل مجموعه‌های گردشگری را رزرو کرده و بخواهند با وسیله حمل و نقل عمومی یا شخصی به مقصد بروند، با داشتن مجوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطابق نظر ستاد ملی کرونا با سفر‌های نوروزی که همراه با چادرزدن یا مدرسه خوابیدن و استفاده از مهمانسرا‌های دولتی باشد، مخالف است.

وی با بیان اینکه عادی انگاری کرونا همچنان اشتباهی بزرگ است و سفر‌های نوروزی نباید جان مردم را با خطر مواجه کند، اظهار داشت: در خصوص تور‌های خارجی هم به شرط نداشتن علایم بیماری و با نظارت وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا مجوز ورود از کشور‌های کم خطر داده می‌شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: دریافت مجوز سفر‌های نوروزی برای گروه‌های تعریف شده به منظور حمایت از کسب و کار‌های مرتبط و تقویت روحیه نشاط، سلامتی و شادابی در بین اقشار مختلف جامعه لازم است.

تیموری در خصوص تسهیلات پرداختی به حوزه گردشگری برای جبران خسارت ناشی از کرونا گفت: هر چند تسهیلات تاثیر جبرانی کمی دارد، اما برای اخذ همان میزان کم هم تلاش زیادی از سوی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شرایط امروز جهان بخاطر کرونا عادی نیست و نمی‌توان دورنمای روشنی را برای بخش‌هایی همچون گردشگری متصور بود، در انتهای سال ۹۵ تعداد گردشگران خارجی وارده به ایران ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود و رشد آن تا ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار توریست پیش بینی شده بود، اما برخی مسائل منطقه‌ای و بویژه موضوع کرونا باعث ریزش شدید آمار شد.

در این نشست مدیران تور‌های گردشگری گلستان و مالکان هتل‌ها با بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود بویژه زیان‌های وارده ناشی از کرونا خواستار چاره جویی مسوولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شدند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر ۷۶۸۶۵۵، www.asriran.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
الان تو اين روزگار كرونايي براي چي بايد به اين بخش از گردشگري اين همه فضا داده بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین