پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۲۶۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه برای تنظیم بازار گوشت قرمز از ابتدای اسفند، توزیع می‌شود گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ درچند روز آینده به نرخ مصوب خود خواهد رسید.
شعار سال: محمدرضا طلایی امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت مناسب تأمین نهاده‌های دامی در کشور گفت: ۳ میلیون تن نهاده با ۴۱ کشتی از بنادر جنوبی و ۷۴ کشتی از بنادر شمالی کشور برای تأمین نیاز مرغداران و دامداران وارد شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: در ۴ ماه ابتدایی سال جاری مشکلاتی برای تأمین ارز نهاده‌های دامی داشتیم و حتی بانک مرکزی هیچ ارزی را به ما اختصاص نداد، اما از مرداد ماه وضعیت تأمین نهاده‌ها نسبتاً مناسب شد.

طلایی تصریح کرد: این شرکت از تمام ارز‌های اختصاصی بانک مرکزی حتی ارز‌های مربوط به کشور‌های عمان، اراک، هند و روسیه استفاده کرده و کالای مورد نیاز را وارد کرده است.

وی در ادامه در ارتباط با وضعیت تأمین جو در کشور گفت: با توجه به کمبود‌های مقطعی که وجود داشت، شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در بازار عرضه کرد همچنین شرایطی فراهم آورد که واردات این محصول برای واردکنندگان به صرفه باشد تا ظرف مدت کوتاهی بتوانیم نیاز کشور را تأمین کنیم.
 
عدم واردات جو از کشور عراق

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در ارتباط با دلایل عدم واردات جو از کشور عراق تصریح کرد: بر اساس نمونه برداری‌های انجام شده از جو عراقی مشکلات کیفی در محصولات آن‌ها وجود نداشته است، اما با این وجود مسئولین عراقی باید به ما اجازه بدهند تا این نهاده‌ها را به طور کامل و کامیون به کامیون به تأیید سازمان دامپزشکی و استاندارد برسانیم که هم اکنون در حال چانه زنی هستیم.

وی افزود: قیمت جو عراقی مناسب است و در صورتی که به توافق برسیم از این کشور وارد خواهیم کرد.
طلایی با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ تا چند روز دیگر به نرخ مصوب خود خواهد رسید، عنوان کرد: از روز شنبه قیمت مرغ به نرخ مصوب خود در تمام فروشگاه‌ها خواهد رسید و قیمت تخم مرغ نیز به زودی به نرخ مصوب خود می‌رسد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: برای کنترل بازار مرغ و تخم مرغ در کشور اقدام به تنظیم بازار این محصول در تهران می‌کنیم که این امر خود منجر به تنظیم بازار شهرستان‌ها خواهد شد. هر چند که به صورت موردی در برخی از استان‌ها نیز محصولات تنظیم بازاری عرضه می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت تولید مرغ برای روز‌های پایانی سال گفت: ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است که با توجه به افزایش مصرف در تعطیلات نوروزی، میزان جوجه ریزی در ماه بهمن و اسفند به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید.
 
آزادسازی یارانه

طلایی در واکنش به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین نهاده‌های دامی، گفت: دولت تا به امروز هیچ برنامه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ما اعلام نکرده و ما نیز تمام برنامه ریزی‌های خود را بر اساس همین نرخ ارز انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: در صورتی که برنامه‌ای برای حذف این ارز وجود داشته باشد لزوماً نباید منجر به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ یا گوشت در بازار شود، زیرا دولت از محل این آزادسازی یارانه در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار می‌دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۶بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: asriran.com، ۷۶۹۰۰۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
به مردم بیچاره گوشت یخ زده مونده وارداتی میدن خوشحالم هستن . چجوری می‌خوان جواب خدارو بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
بعید میدونم مردم ما عمرشون به این گوشت های 70 تومنی قد بده همه مون ناامید هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین