پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۶۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
معاونت آموزشی دانشگاه صدا و سیما، شیوه‌نامه آموزش مجازی این دانشگاه برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ را اعلام کرد.

شعار سال:براساس تقویم آموزشی مصوب دانشگاه صداو سیما، کلاس‎‌های درسی دانشجویان در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ از ۱۸ بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است و روز چهارشنبه ١٩ خرداد ١٤٠٠ به مدت (١٦ هفته) پایان می‌یابد.
 
پایان کلاس‌ها در سال ۹۹، روز چهارشنبه ٢٧ اسفندماه ١٣٩٩ و شروع کلاس‌ها در سال ۱۴۰۰ (ابتدای هفته هفتم)، روز شنبه  ١٤ فروردین ١٤٠٠ خواهد بود.

برگزاری کلاس مجازی
 
حضور فعال تمامی دانشجویان در کلاس‌های مجازی ضروری است، با این وجود به منظور استفاده دانشجویانی که ممکن است به هردلیلی امکان دسترسی در زمان مقرر به برخی جلسات کلاس‌های مجازی را به صورت آنلاین ندارند و همچنین برای استفاده مجدد سایر دانشجویان از مطالب جلسات درس (در خارج از زمان برگزاری آن)، ضبط کلیه جلسات کلاس مجازی (عادی و جبرانی) توسط استاد درس (از ابتدای جلسه و به طور کامل)، الزامی است.
 
کلاس درس‌های عملی ارائه شده در این نیم‌سال، به صورت مجازی برگزار می‌شوند و در صورتی که نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان درجهت استفاده از تجهیزات استودیویی و کارگاهی باشد، بعد از پایان دوره مبانی نظری و به محض ایجاد شرایط برگزاری کلاس حضوری (به صورت فشرده)، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
 
استادان برای هریک از دروسی که در این نیم‌سال ارائه می‌کنند، حداکثر تا پایان بهمن ماه، فرم طرح درس را در سامانه گلستان (مطابق راهنمای پیوست سوم تکمیل کنند و چنانچه درخصوص سرفصل مصوب پیشنهاد و یا نقطه نظر اصلاحی خاصی دارید، به دانشکده ارائه کنند تا در گروه تخصصی مرتبط بررسی شود.نمره نهایی دانشجو در یک درس می‌تواند با نظر و تشخیص استاد درس و تائید گروه/ دانشکده از طریق امتحان کتبی (تستی یا تشریحی) یا شفاهی یا ترکیب هر دو شیوه (به صورت غیرحضوری و مجازی) و همچنین روش‌های دیگر از جمله ارزیابی مستمر کلاسی، گرفتن آزمون‌های کوتاه (کوئیز)، ارائه سمینار، تعریف پروژه‌های درسی و تحقیقاتی متناسب با موضوع درس، حل تمرین و تکالیف کلاسی و ارائه به موقع آن‌ها، حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث، پرسش و پاسخ شفاهی در طول ترم تعیین شود.
 
علیرغم امکان برگزاری امتحان کتبی پایان‌ترم به صورت غیرحضوری، سقف نمره این امتحان، حداکثر می‌‍تواند ٥٠ درصد از نمره نهایی دانشجو در درس باشد. به استادان تاکید می‌شود نسبت به ارزیابی مستمر آموزشی درس به صورت مجازی اقدام و بخشی از نمره درس را براساس ارزشیابی مستمر تعیین کنند.
 
با توجه به ماهیت بخش آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد، اعطای نمره دروس این بخش نباید منوط به الزام دانشجو به ارائه (پذیرش یا چاپ) مقاله پژوهشی و یا ترجمه بخشی از یک کتاب یا مقاله (غیر از دروس زبان تخصصی)، شود.
 
براساس آیین‌نامه‌های آموزشی کلیه مقاطع، حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و نمره دانشجو برای درسی که بیش از ١٦/٣ مجموع ساعات آن درس غایب باشد، صفر محسوب می‌شود. به منظور مشارکت حداکثری دانشجویان، استادان  نسبت به حضور و غیاب دانشجویان مطابق مقررات اهتمام جدی ورزیده و در پایان هفته شانزدهم (یا زودتر)، فهرست دانشجویان محروم از امتحان درس را جهت ثبت در سامانه گلستان در اختیار کارشناس آموزش مربوطه قرار دهند.
 
لازم به ذکر است، غیبت و تعطیلی عامدانه و هماهنگ دانشجویان یک کلاس درس، تخلف محسوب شده و چنانچه، به دلیل عدم حضور دانشجو کلاس درسی تشکیل نشود، واحد نظارت بر کلاس‌ها، برای تمامی دانشجویان درس یک جلسه غیبت کلاسی ثبت می‌کند.
 
غیبت کلاسی ثبت شده در سامانه گلستان غیر قابل تغییر است و در صورت غیبت بیش از حد دانشجو و یا غیبت در جلسه امتحان، نمره پروژه یا میان‌ترم تاثیری نخواهد داشت و برای دانشجو نمره صفر ثبت خواهد شد. متقاضیان برای دریافت شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه صدا و سیما اینجا کلیک کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار:   19بهمن  1399  ، کدخبر: 910679، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
به نظر من هرچي باشه بازم كيفيت اموزشي و تربيت شاگرد در دانشگاه ها به شدت پايين مياد تو دوره كرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین