پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
استان آذربایجان‌غربی به رغم داشتن سه فرودگاه، سال‌ها است با کمبود پرواز روبه‌رو است، در حالی که توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی می‌تواند به رونق اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان کمک قابل توجهی کند.
شعار سال: آذربایجان غربی دارای سه فرودگاه در ارومیه،خوی و ماکو است اما با انجام تنها چند پرواز در هفته و گاهی در ماه عملا تعطیل بوده و از ظرفیت های آن استفاده نمی‌شود.

صادقی یکی از مسافران فرودگاه ارومیه ضمن نارضایتی از نبود امکانات مناسب در فرودگاه ارومیه گفت: فرودگاه بین المللی ارومیه خدمات مناسبی برای مسافران ارائه نمی‌دهداز آن گذشته تعداد پروازهای فرودگاههای استان بسیار کم است در صورتی که قابلیت تبدیل به بیش از ۱۰ پرواز در روز را هم دارند.

حمید، یکی دیگر از مسافران فرودگاه ارومیه هم با اشاره به مشکلات این فرودگاه،معتقد است : تأخیر پرواز در این فرودگاه مسافران را کلافه می‌کند و در این مواقع مکان مناسبی برای استراحت مسافران در این فرودگاه وجود ندارد.

شهسوار یکی دیگر از شهروندان ارومیه‌ای که پرواز هوایی از فرودگاه ارومیه را برای رسیدن به مقصد مسافرت خود انتخاب کرده بود، افزود: از مسئولان درخواست می‌کنیم که به خدمات فرودگاه ارومیه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مردم با خیال آسوده از امکانات این فرودگاه استفاده کنند.در صورت امکان هم تعداد پروازهای موجود افزایش یابد.

جلیل یکی دیگر از مسافران فرودگاه ارومیه هم اظهار داشت: روزانه بین ۳تا ۵ پرواز که بیشتر این پروازها به مقصد تهران است از این فرودگاه انجام می شود که این یکی از ضعف های بزرگ این شهر و استان است. .

وی افزود: این استان با توجه به هم مرز بودن با کشورهای آذربایجان و ترکیه باید از ظرفیت های هوایی خودبیشترین بهره را ببرد که در عمل چنین کاری در سالیان دراز صورت نگرفته است.

انجام ۶ سورتی در هفته از تهران به منطقه آزاد ماکو

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای سالیانه این فرودگاه به سه هزار و ۹۱۲ مورد رسیده است ،گفت: سالانه، ۳۳۶ هزار و ۲۸۶ مسافر از این فرودگاه جابجا می‌شوند.

محمدعلی نائل قراملکی ادامه داد: تعداد پروازهای فرودگاه خوی نیز در سال ۲۵۸ مورد بوده است.

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز با بیان اینکه فرودگاه این منطقه از سال ۱۳۹۶ پروازهای خود را آغاز کرده،گفت: کل تردد انجام گرفته در نیمه نخست سال جاری برابر با ۵۸ هزار و ۴۲۴ نفر با ۷۶۵ پرواز است.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این خصوص گفت: با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای تهران به منطقه آزاد ماکو و برعکس به بیش از ۶ سورتی در هفته رسیده است.

فرودگاه ماکو ظرفیت جابجایی سالانه ۱۶۰ هزار نفر را دارد

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد ماکو هم در مورد مشخصات این فرودگاه گفت: فرودگاه ماکو در حاشیه رود پر آب ارس، همسایگی کشورهای آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و کشور ترکیه و جوار جاده ترانزیتی تبریز ـ ماکو قرار گرفته است.

فرزاد بازیار افزود: ظرفیت جابجایی سالانه این فرودگاه نیز ۱۶۰ هزار نفر و ظرفیت جابجایی بار آن، یک‌هزار و ۸۰۰ تن در سال است.

با وجود ظرفیت عظیم در بخش فرودگاهی آذربایجان‌غربی تنها روزانه ۴ الی ۵ پرواز از فرودگاه ارومیه به مقصد تهران انجام می‌شود، که بهره‌برداری از این ظرفیت و توسعه خدمات دهی به مردم تنها با افزایش تعداد پروازها و جلب مشارکت بیش از پیش مسئولان امکان پذیر است.

چرا باید با وجود این تعداد فرودگاه و وجود ظرفیت زیرساختی عظیم در آذربایجان‌غربی تعداد پروازهای روزانه این فرودگاه به۳ نهایت ۴ پرواز برسد و امکانات موجود بدون استفاده بماند.

این درحالی است که تعداد پروازهای استان همجوار از جمله آذربایجان شرقی روزانه به بیش از ۳۰ پرواز می رسد و این امر منجر شده که مسافران آذربایجان غربی برای استفاده لحظه‌ای از خدمات فرودگاهی به استان های همجوار مراجعه کنند.

باید به این امر توجه شود که افزایش پروازهای فرودگاهی زمینه رونق اقتصادی را فراهم می‌کند و موجب توسعه آذربایجان‌غربی می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 1036480، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین