پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
سید امید خلیل زاده بیان اینکه کانون این بیماری در یک منزل روستایی بود، گفت: به دنبال گزارش رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای حاجی خوش در شهرستان مهاباد در هشت کیلومتری تالاب بین المللی کانی برازان، با اقدامات سریع دامپزشکی مهار شد و ۲۰ قطعه بوقلمون و مرغ در این منزل روستایی معدوم شد.
شعار سال: سید امید خلیل زاده بیان کرد: در پی دریافت گزارش رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای حاجی خوش در شهرستان مهاباد در هشت کیلومتری تالاب بین المللی کانی برازان، با اقدامات سریع دامپزشکی و مسئولان استان این کانون مهار شد.

وی با بیان اینکه کانون این بیماری در یک منزل روستایی بود، گفت: ۲۰ قطعه بوقلمون و مرغ در این منزل روستایی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: اکیپ‌های دامپزشکی استان پس از گزارش دهی و انجام نمونه‌برداری، بیماری را تشخیص داده و اکیپ‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری با مراجعه به محل آلودگی، عملیات مهار و معدوم سازی را آغاز و از گسترش آن در طیور بومی و روستایی منطقه و از همه مهمتر صنعت طیور واقع در شعاع سه کیلومتری آن پیشگیری کردند.

خلیل زاده گفت: کارشناسان دامپزشکی هم اکنون در منطقه حضور دارند و اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام شده و شعاع یک، سه و هشت کیلومتری این بیماری تحت پایش مستمر است.

وی ادامه داد: در اطراف این کانون چندین واحد مرغ تخم گذار و گوشتی وجود دارد که به خاطر اهمیت موضوع اکیپ‌های رصد، پایش و پیشگیری در منطقه فعال هستند و به شهر‌های اطراف از جمله میاندوآب نیز در این زمینه هشدار‌های لازم ارائه شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامد‌های احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می‌شود تا به محض دیدن کوچکترین علایم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹۹، کد خبر: ۱۰۳۱۱۲۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین