پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس اسلامی در پاسخ به سوال که به سن کاندیدا‌ها هم از سوی شورای نگهبان ایرادی وارد شد آیا ممکن است که حداقل سن را تغییر دهید، گفت: در سن کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید تغییراتی اعمال شود.
شعار سال: «ابوالفضل ابوترابی»، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس اسلامی، در رابطه با "ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری" گفت: شورای نگهبان به این طرح ۶ ایراد وارد کرده است و مجمع تشخیص هم ۵ ایراد به طرح گرفته که این ایرادات موضوع مهمی نیست. عمده ایرادات پیشنهادات نمایندگان است که در صحن به طرح افزوده شد.  

او ادامه داد: یکی از ایرادات در بحث اقامت خارجی است که ادعایشان بر این است افرادی مانند شهید بهشتی و حضرت امام هم مدتی در خارج از کشور اقامت داشتند، در بحث اساتید دانشگاه‌ها نیز ایراداتی وارد شد این ایرادات همان مواردی است که نمایندگان در صحن مطرح کردند و ما هم در کمیسیون مخالف این موارد بودیم. از دیگر ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح گرفته، این است که هم ترازی دیگر شغل‌ها را در طرح باید ذکر‌ می‌کردیم که از قلم انداخته بودیم مانند رئیس ستاد اجرایی و ستاد بنیاد مستضعفان که باید کلمه هم ترازی را عنوان می‌کردیم.

ابوترابی در پاسخ به سوال که به سن کاندیدا‌ها هم ایرادی وارد شد آیا ممکن است که حداقل سن را تغییر دهید، گفت: در سن کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید تغییراتی اعمال شود. ممکن است سقف سن کاندیدا به ۷۵ سال برسد، ولی حداقل سن تغییر نمی‌کند البته باید منتظر نظر کمیسیون بمانیم.  

عضو کمیسیون شورا‌ها در پاسخ به این سوال که آیا پس از ایراداتی که شورای نگهبان به طرح  گرفت تاکنون جلسه‌ای در کمیسیون برگزار شده است، مطرح کرد: بله دیداری هم در کمیسیون شورا‌ها با قائم مقام شورای نگهبان و عضو حقوقدان شورا داشتیم و جلسه‌ای برگزار شد تا به فهم مشترک برسیم. فضای خوبی بود، حس کردم که این ایرادات به راحتی قابل رفع است و می‌توانیم طرح را مجدد به شورا برگردانیم، فضا در شورای نگهبان هم فضای مثبتی است.  

او در پاسخ به این سوال که  آیا طرح به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: بله برای هفته آینده در دستورکار قرار دارد و اگر بتوانم قبل از بودجه طرح اصلاح قانون انتخابات را در صحن بیاوریم، به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۳ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۱۳۴۶۱۴، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
انتخابات در ایران هی تغییری نکرده تنها مجلس اومده این لباس رو برای پوشیده شدن توسط قالیباف هموار تر و اندازه تر کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین