پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
جواد نوروزبیگی به بالارفتن غیر منطقی آرای یک فیلم در نیم ساعت پایانی دیشب، واکنش تندی نشان داد.

  شعار سال:جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «بی همه چیز»، درباره بالارفتن غیر منطقی آرای یک فیلم در بخش «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» و عواقب منفی این جریان، گفت: دیشب سامانه سمفا به یک باره آرای یک فیلم را در مدت زمان نیم ساعت حدود ششصد نفر بالا برد که تعجب همه را برانگیخت. کسانی که این کار را کردند در تقلب هم غیر حرفه‌ای پیش رفتند؛ چون این مقدار رأی طی چند روز بالا می‌رود. چطور می‌شود فقط در نیم ساعت چنین تغییر رأیی داشته باشیم؟!
 
وی افزود: بالاخره در جشنواره یک فیلم خوب و یک فیلم بد است. داوران رأی‌های متفاوتی می‌دهند و این‌ها اتفاقات عجیبی نیست؛ اما اینکه زمانی بگوییم رأی مردم وجاهت ندارد و اما بعد در همین رأی تقلب کنیم را نمی‌توان قبول کرد! آیا این افراد فکر نمی‌کنند به مردم بدهکار می‌شوند و به شعورشان توهین می‌کنند؟! آیا نباید شعور مخاطبان جشنواره را در اولویت قرار داد؟! این چه جشنواره‌ای است که ما صاحبان فیلم به هر شیوه‌ای دوست داریم، دست به تخریب آن بزنیم؟
 
این تهیه کننده بیان کرد: با اعمالی چون تقلب بیش از همه جشنواره فجر را تخریب می‌کنیم. من سال‌های زیادی است در این سینما فعالیت دارم؛ به یاد نمی‌آورم خودم و عواملم چنین رفتار‌هایی را انجام داده باشیم و همیشه رأی داوران و مردم را قبول داشتم و دارم. چرا یک عده که ادعای ساخت فیلم‌های ارزشی دارند، رفتار غیراخلاقی انجام می‌دهند؟! چطور می‌خواهند پاسخگوی مردمی که به آنها اعتماد کردند را بدهند؟
 
نوروزبیگی ادامه داد: دیشب حوالی ساعت بیست و سه که این تقلب شروع شد، با دبیر جشنواره و دیگر دوستان صحبت کردیم و گفتیم، چون این بخش مال مردم است و دیدیم چه استقبالی در این اوضاع کرونا کردند و خودشان را به خطر انداختند، پول دادند و بلیت خریدند و رأی دادند چرا باید با آبروی آن‌ها بازی شود. چرا باید رفتار خودخواهانه عده‌ای باعث شود همین اندک مردمی که به سینما‌ها می‌آیند ، طرد شوند؟
 
وی گفت: برخی قطعا با پول بخش خصوصی فیلم نمی‌سازند اما حداقل به مردم احترام بگذارند. آن‌ها هیچ گناهی ندارند و می‌دانند سینما اخلاق مدار است؛ اما متاسفانه افرادی کار‌های غیراخلاقی انجام می‌دهند که آثارش برای سینما مخرب و به شدت منفی خواهد بود.
 
نوروزبیگی تصریح کرد: از همکارانم خواهش می‌کنم به جشنواره احترام بگذارند. این یک رویداد بزرگ است و اگر قرار باشد هر سال رفتار‌های خودخواهانه انجام دهیم و فقط خودمان را ببینیم، قطعاً حاصل آن در آینده جشنواره‌ای بی خاصیت و تشریفاتی می‌شود که فقط یک عده‌ خاص از آن سیمرغ می‌گیرند، یا می‌روند داخل دفتر جشنواره برای منافع شخصی و نه فیلمشان، شلوغ کاری راه می‌اندازند و یا در رای مردم دست می‌برند.
 
او اظهار کرد: این نتیجه مطلوبی برای یک فیلمساز نیست؛ فیلمسازان قدیمی چنین کار‌هایی نمی‌کردند و هرگز نمی‌کنند، چون آن‌ها به فیلمشان و استقبال مردم نگاه می‌کنند و اصلا به دریافت سیمرغ توجهی ندارند. باید خوشحال باشیم مردم در این جشن دهه فجر حضور داشتند و سینما بخشی از آن بوده است. پس لطفاً به مردم کلک نزنیم و با شعورشان بازی نکنیم.
 
نوروزبیگی در پایان عنوان کرد: به نظرم اگر تقلب در آرای مردمی جشنواره فیلم فجر ثابت شده است، باید با آن برخورد شود؛ آن را قضایی و حقوقی کنند تا در جشنواره‌های آینده شاهد اتفاقات ناخوشایند و متقلبانه‌ نباشیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22  بهمن  1399  ، کدخبر: 7661453، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین