پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: دوران مدرک گرایی در صنعت نفت تمام شده است و امروز با افراد زیادی مواجه هستیم که مدرک لیسانس و دکترای آن‌ها فرقی با هم ندارد.
شعار سال: بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم اعطای گواهی صلاحیت حرفه‌ای به استعداد‌های شناسایی شده در صنعت نفت گفت: توسعه، محصول انسان‌های توسعه یافته است. اگر انسان‌های توسعه نیافته نباشند، توسعه حاصل نمی‌شود، توسعه یک مفهوم جامع است که مسائل معنوی، اخلاقی و مادی زندگی را در بر می‌گیرد. اخلاق حرفه‌ای جزء لاینفک زندگی حرفه‌ای و در حال توسعه است.

او افزود: دوران مدرک گرایی در صنعت نفت تمام شده است و امروز با افراد زیادی مواجه هستیم که مدرک لیسانس و دکترای آن‌ها فرقی با هم ندارد. رانندگی هم، گواهی صلاحیت نیاز دارد.

او گفت: گاهی ممکن است اشتباهاتی کرده باشیم، اما اگر فرآیند درست باشد، اشتباهات هم درون آن اصلاح می‌شود. هر کس پیش من می‌آید، می‌گوید فلانی پسر خوبی است، او را استخدام کنید؛ قرار نیست پسر‌ها و دختر‌های خوب را استخدام کنیم بلکه باید کار بلد باشند.

وزیر نفت افزود: روانشناسی نقش مهمی در مدیریت دارد، برخی مریض و هر روز مشغول جمع کردن مدرک علیه همکارانشان هستند. روانشناسی حتی در ازدواج هم نقش مهمی دارد، به خاطر همین طلاق در جامعه زیاد شده است.

او گفت: از وقتی بحث روانشناسی در مرکز توسعه مدیریت مطرح شده، خیالمان راحت شده است، چون متاسفانه خیلی از افراد تعادل روانی ندارند.

زنگنه اظهار کرد: در برخی قسمت‌ها فکرش را هم نمی‌کردیم که آنقدر ضعیف باشیم، مشخص شد تقریبا ۸۰ درصد افراد اطلاعات اولیه برای شرکت در مناقصات را ندارند. ضعف ما این است که اختیارمان را به افرادی دادیم که خودشان هم نمی‌دانند چکار می‌کنند!

او تاکید کرد: طراحی گواهی نامه‌های تایید صلاحیت حرفه ای، یک تغییر پارادایم است. برخی افراد وقتی تایید نمی‌شوند، به مراجع سیاسی مراجعه می‌کنند در حالی که اگر واقعا توانا بودند، تایید می‌شدند.

وزیر نفت ادامه داد: تنوع گواهی نامه‌ها زیاد شده که اجرای آن‌ها به دست معاونت منابع انسانی است. انتخاب منشی و دستیار در دفاتر وزرا و مدیران ارشد نیز مسئله مهمی است. من یک دستیار ارشد انتخاب کردم که خیلی کمک کننده است.

او تصریح کرد: یک نفر باید باشد که تمام کار‌های مدیر را به او یادآوری کند، این دستیاران می‌توانند به اندازه یک معاون وزیر کارایی داشته باشند، به شرطی که آموزش هم دیده باشند.

وزیر نفت در انتها تاکید کرد: مرکز توسعه مدیریت نباید سیاسی باشد بلکه باید به جایی برسیم که افراد با صلاحیت حرفه‌ای بر سر کار بیایند. تلاش کردیم که جوانان بالا بیایند و راه درست آن دریافت گواهی‌های صلاحیت حرفه‌ای است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۴۶۵۰۵۶، etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
دمشون گرم که به این درک اون هم در صنعت مهم نفت رسیدن و دارن این موضوع رو به عمل هم میارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین