پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰
اتحادیه اروپا روز چهارشنبه سندی را تحت عنوان تقویت سهم اتحادیه در نظام چندجانبه‌گرایی منتشر و در آن راهبرد خود را در این زمینه، با توجه به قطب بندی جدید قدرت در جهان تشریح کرده است.
شعار سال: این سند ۱۷ صفحه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، از سوی کمیسیون و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تنظیم و به پارلمان و شورای اروپا پیشنهاد شده است.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اهمیت این سند می‌گوید: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که با چالش‌های بی سابقه‌ای رو برو هستیم. همه‌گیری کرونا جوامع و اقتصاد ما را به زانو درآورده، سال‌ها دستاورد‌های ما را در معرض خطر قرار داده و پیامد‌های ناشی از درگیری‌ها و فقر را در بسیاری از مناطق تشدید کرده است. این در حالیست که ما باید هزینه بدرفتاری با طبیعت را هم بپردازیم.

وی با انتشار پیام ویدیویی در توئیتر تصریح کرد که در مواجهه با این چالش‌ها فقط یک راه حل وجود دارد: اینکه با یکدیگر کار کنیم و همه را از بحران خارج کنیم.

بورل ادامه داد: این صحبت‌ها به نظر منطقی می‌رسد، اما ساده به دست نمی‌آید. بسیاری از کشور‌ها مسیر خود را طی کرده و روی منافع محدود خود متمرکز هستند. اما واقعیت این است که هیچ‌کس نمی‌تواند این جدال را به تنهایی شکست دهد. به همین خاطر امروز من و رئیس کمیسیون اروپا فهرستی از سیاست‌های پیشنهادی در زمینه توسعه پاسخ‌های چندجانبه‌گرایانه به چالش‌های جهانی و احیای حاکمیت جهانی را ارائه کردیم.

وی با اشاره به عنوان این سند افزود که او نام «چرا چند جانبه‌گرایی ارزش دارد» را برای آن انتخاب کرده و در این باره توضیح داد که همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین‌المللی، درکنار شرکای جهانی، اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد تا در چارچوب رویکرد چندجانبه گرایی مدرن رفتار کند. از این طریق به گفته او می‌توان از دمکراسی، حقوق بشر و جلوگیری از تغییرات اقلیمی حمایت کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادی اروپا با بیان این مطالب خاطر نشان کرد که این سند قصد دارد تا اراده اعضای اتحادیه اروپا را برای همکاری با یکدیگر در جهت دفاع از منافع و ارزش‌های مشترک، بهره‌برداری بهتر از وزن سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا درسطح بین‌الملل و تاثیر گذاری و شکل دهی به تحولات بین‌المللی قرن ۲۱ تقویت کند

در این سند به مسائلی، چون اهمیت و تقویت نظام چندجانبه‌گرایی، توسعه رویکرد چندجانبه‌گرایی در مواجهه با مسائل جهانی و تبدیل دنیا به مکانی امن از طریق این رویکرد پرداخته شده است.

در بخشی از این سند همچنین به اهمیت توافق هسته‌ای ایران به عنوان یکی از پایه‌های کلیدی معماری نظام بین‌المللی عدم اشاعه سلاح هسته‌ای اشاره شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۹۹، کد خبر: ۸۴۲۳۳۴۱۷، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
به نظرم اروپا هم بعد از افول امریکا عملا جایی رو نداره که بهش وابسته بشه این رو یقین داشته باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین