پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
اخبار غیررسمی حکایت از آن دارند که جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا قرار است امروز چهارشنبه طی تماس تلفنی با پادشاه عربستان گفتگو کند.
شعار سال: اخبار غیررسمی حکایت از آن دارند که جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا قرار است چهارشنبه ۶ اسفند طی تماس تلفنی با پادشاه عربستان گفتگو کند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنان مسئولان دولت جو بایدن در رابطه با اینکه رئیس‌جمهور آمریکا هر زمان که صلاح بداند با سعودی تماس خواهد گرفت بیش از پیش محمد بن سلمان را نگران و متلاطم کرده بود.
علاوه بر این، گفته می‌شود این گفتگو در آستانه انتشار گزارش تحقیقات در مورد نحوه به قتل رسیدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف سعودی به انجام می‌رسد.
تماس‌های گسترده‌ محمد بن سلمان با نتانیاهو 
رفتار‌های جو بایدن و شاید به تعبیری بهتر، بی‌تفاوتی بایدن نسبت به پادشاه و ولیعهد عربستان شاهزاده بلندپرواز حاکم بر این کشور را به شدت نگران کرده است.
شاید از همین روست که اخباری در خصوص تکاپوی محمد بن سلمان و حتی تماس با لابی صهیونیست‌ها در واشینگتن به منظور یافتن روزنه‌ای برای رسیدن به قلب کاخ سفیدنشینان به گوش می‌رسد.
اخبار رسیده حاکی از آن است که محمد بن سلمان تماس‌های گسترده‌ای با نتانیاهو برقرار می‌کند تا او از طریق لابی یهودیان آمریکا، کاخ سفید را به همکاری با ریاض وا دارد.
این مساله به ویژه در رابطه با پرونده جمال خاشقچی که بایدن قول رسیدگی وعلنی کردن تحقیقات آن را داده بسیار پررنگ‌تر است.
گفته می‌شود محمد بن سلمان وعده داده است در صورتی که نتانیاهو زمینه کاهش فشار واشینگتن بر ریاض را فراهم کند، عربستان سعودی ۵۰ میلیارد دلار در اسرائیل سرمایه‌گذاری و از این طریق به برنامه‌های انتخاباتی نتانیاهو کمک خواهد کرد.
روش بایدن در تعامل با محمد بن سلمان
از سویی طبق اخبار رسیده به رسانه‌های مختلف بین‌المللی، سعودی‌ها در صدد هستند تا پیش از اعلام رسمی گزارش قتل خاشقچی به نحوی این مساله را جمع کنند و در این رابطه سعودی‌ها به اسرائیلی‌ها قول مساعد داده‌اند که در زمینه جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران هم به شدت با تل‌آویو همسو شوند.
برخی کارشناسان بر این باورند گرچه بایدن در تعامل با محمد بن سلمان و عربستان سعودی، نسبت به ترامپ روش متفاوتی پیشه کرده، اما حاصل آن برای رهبران سعودی چیزی جز «دوشیده شدن» بیشتر نخواهد بود، به خصوص که این بار عامل هراس آوری در ابعاد پیش کشیده شدن پرونده حقوق بشر آل سعود هم به فاکتور‌های تعامل کاخ سفید با عربستان اضافه شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۷۰۷۰، https://etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
بن سلمان و نتانیاهو دوره شون تموم شده شک نداشته این ها دارن کم کم به گورستان تاریخ میپیوندند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین