پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
رئیس کل گمرک ایران در حکمی سرپرست جدید گمرک سرخس را منصوب کرد. چندی قبل ماجرای رسوب ۷ ساله محموله ۳۲۰ تنی گوشت در این گمرک جنجال ساز شده بود.
شعار سال: «مهدی میر اشرفی» در حکمی خطاب به «سعید نادری» نوشت، نظر به تجربیات و شایستگی جنابعالی به موجب این حکم با حفظ پست سازمانی، سرپرستی گمرک سرخس به مدت ۴ ماه به شما محول می‌گردد. امید است با اتکال به خداوند منان در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

گمرک ایران اخیرا اعلام کرده بود، بعد از سالها، اما و اگر در رابطه با تعیین تکلیف ۳۲۰ تن گوشت مانده در گمرک، طی پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون ۴۰ تن از آن به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا در نهایت به صورت پودر برای مصرف غیرانسانی مورد استفاده قرار گیرد.
 
موافقت با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون

لازم به ذکر است، معاون فنی گمرک ایران گفته بود، اول اسفند ۹۲ یک محموله گوشت وارد منطقه ویژه اقتصادی سرخس شد؛ عمر و ماندگاری این محموله هنگام ترخیص حداکثر ۶ ماه است. ۱۳ مرداد ۹۳ گمرک برای کالا اظهار نامه متروکه تشکیل می‌دهد و به سازمان فروش اموال تملیکی ارسال می‌کند. ۳ شهریور ۹۳ طبق نامه دادستانی سرخس اعلام شده بود که صاحب کالا باید کالا را به خارج از کشور مرجوع کند. هیچگونه کالایی تحت عنوان اظهارنامه واردات قطعی به گمرک اظهار نشده است و در خصوص بحث متروکه شدن کالا در آبان ماه سال ۹۳ به سازمان اموال تملیکی داده شده بود و اصلا کالا شرایط اظهار به گمرک را باتوجه به اظهار نظر دامپزشکی در ارتباط با عمر محموله نداشته است.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه امسال با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران موافقت کرده بودند.

حدود سه ماه قبل رحیم زاده مدیر کل پیشین گمرک سرخس، به عنوان مدیر کل گمرک بیرجند منصوب شد. در این مدت به صورت مشخص سرپرست این گمرک معرفی نشد تا اینکه امروز رییس کل گمرک، نادری به سمت سرپرست این گمرک منصوب کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۲۹۸۰، hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین