پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۰۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: افزایش درآمد مالیاتی در سال جاری باعث تعطیلی بعضی از بنگاه‌های اقتصادی شده است. در صورت تحقق این میزان از افزایش درآمد‌های مالیاتی که در لایحه بودجه آمده، مطمئن باشید که تعداد بیشتری از بنگاه‌ها تعطیل خواهند شد.
شعار سال: جلیل کاربخش در مورد افزایش درآمد‌های مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: با این پایه‌های مالیاتی و در شرایط رکود اقتصادی امکان تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده نیست، مگر اینکه مجلس پایه‌های جدید مالیاتی تعریف کند. بخش بزرگی از اقتصاد ما پنهان است و فرار مالیاتی دارد. با اجرای نظام جامع مالیاتی امکان تامین آن سطح از درآمد مالیاتی که مدنظر مجلس است وجود دارد، اما متاسفانه اراده‌ای برای اجرای نظام جامع مالیاتی در کشور نیست.

وی افزود: بخشی از اقتصاد کشور پنهان است و حاضر به افشای اطلاعات مالی و مالیاتی خود نیستند، اگر بخش پنهان اقتصاد حاضر به افشای اطلاعات مالی و مالیاتی خود باشند قطعا درآمد‌های مالیاتی تحقق پیدا می‌کند.
 
افزایش 50 درصدی سهم درآمد‌های مالیاتی مستقیم در لایحه بودجه امسال 

نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: سهم درآمد‌های مالیاتی مستقیم بیش از ۵۰ درصد در لایحه بودجه امسال افزایش داشته است. این موضوع خطرناک است. همین میزان افزایش درآمد مالیاتی در سال جاری باعث تعطیلی بعضی از بنگاه‌های اقتصادی شده است. در صورت تحقق این میزان از افزایش درآمد‌های مالیاتی که در لایحه بودجه آمده، مطمئن باشید که تعداد بیشتری از بنگاه‌ها تعطیل خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بود یک حکم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ صادر شود که سهم مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد که کمکی به تولید و رونق تولید شود.
 
دادرسی و عدالت مالیاتی رعایت نمی‌شود

کاربخش با انتقاد از رویه دادرسی‌ها گفت: دادرسی و عدالت مالیاتی رعایت نمی‌شود و در قانون مالیاتی به دادرسی اهمیت داده نشده است. قانون دادرسی ما مربوط به پیش از انقلاب است و نیاز به بازنگری دارد. فرض کنید دادگاهی در خانه یکی از طرف‌های دعوا تشکیل شود. همه دادگاه‌های مالیاتی در سازمان مالیاتی به عنوان سازمان ستاننده مالیات برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از درآمد‌های سازمان مالیاتی از محل هیئت‌های حل اختلاف است، یعنی میزان تشخیص مالیات از طرف سازمان مالیاتی مورد قبول مالیات‌دهنده نیست و اعتراض از طریق هیئت‌ها بررسی می‌شود. هیئت‌ها نیز با دادرسی عادلانه برخورد نمی‌کنند؛ لذا ممکن است سازمان مالیاتی بتواند درآمد خود را کسب کند، اما ادامه این رویه موجب سرخوردگی فعالین اقتصادی و تعطیلی بنگاه‌ها می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۵۹۳۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
نظام مالياتي كشور واقعا دچار نقص هاث زيادي هست كه بايد به طودي برطرف بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین