پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تلاش برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت بنا‌های تاریخی کشور گفت که تا پایان دولت دوازدهم مرمت و احیای ۳۲۰ پروژه تاریخی، فرهنگی و مذهبی کشور تکمیل و بخش عمده آن‌ها به مکان‌های اقامت گردشگران تبدیل خواهد شد.
شعار سال: علی‌اصغر مونسان در پایان مراسم افتتاح پروژه‌های گردشگری در گرگان اظهار داشت: با توجه به قول مساعد امروز رییس جمهوری برای تامین اعتبار این پروژه‌ها، آمادگی کامل برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها وجود دارد. وی بیان کرد: این بنا‌ها پس از مرمت و احیا با جذب سرمایه بخش خصوصی به امکانات اقامتی تجهیز و در خدمت گردشگری قرار می‌گیرد.

وی ایجاد اشتغال با حمایت از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ (ساخت هتل) و کسب و کار‌های کوچک (احداث بوم‌‎گردی) با سرمایه‌گذاری اندک را از جمله دستاورد‌های این وزارتخانه برای کمک به رونق کسب و کار‌های مرتبط با گردشگری اعلام کرد و گفت: برای بهبود وضعیت فعالان کسب و کار‌های کوچک مانند بوم‌گردی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع اشتغال روستایی و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.
 
مراسم بهره برداری متمرکز ۳۲۰ پروژه مرمت بنا‌های تاریخی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای شرکت در مراسم بهره برداری متمرکز ۳۲۰ پروژه مرمت بنا‌های تاریخی، میراث فرهنگی و مذهبی کشور روز گذشته به گلستان سفر کرد. همچنین امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۵۱ پروژه گردشگری و صنایع دستی دیگر گلستان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

سه هتل، یک هتل آپارتمان، سه مجتمع گردشگری، سه واحد پذیرایی سنتی، سه دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ اقامتگاه بومگردی، چهار مزرعه گردشگری و هفت خانه مسافر در گلستان با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۵۹۱ فرصت شغلی امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

گلستان ۴۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۳ هتل، ۶ هتل آپارتمان، پنج مُتل، ۱۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۱ خانه مسافر، ۱۴ مهمانپذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۲ سفره خانه سنتی، ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، یک مزرعه گردشگری و چهار موسسه آموزش گردشگر دارد.

مجمموع تخت‌های واحد‌های گردشگری گلستان هفت هزار و ۳۱۴ تخت در هزار و ۹۲۴ اتاق با ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار و ۵۹۵ نفر روز و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر است. گلستان با مناطق گردشگری، تفریحی، میراث فرهنگی و صنایع دستی گوناگون دارای افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۲ اثر شامل برج آجری گنبدکاووس و بخشی از جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار جهانی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۵۷۰۱۷، irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
وزير ميراث فرهنگي در ايران به شدت تونسته اوضاع رو تحت شعاع قرار بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین