پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
نکته جالب اینجاست که مخالفان رسایی و پایداری نیز به او یادآور شدند که مبدع «وحدت خوابکی» (یا شوخا) آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی خودش است. در سال ۸۴ آیت‌الله مصباح‌یزدی از خوابی گفته بود که موجب پیروزی احمدی نژاد است. پنج روز پس از انتخابات سوم تیر سال ۸۴ نشریه پرتو سخن سخنان ایشان در جمع اعضای کانون طلوع را منتشر کرد.
شعار سال: داوود حشمتی- اگر تصور شما این است که لیست‌های اصولگرایان را جمنا (جمعیت مردمی نیرو‌های انقلاب)، شانا (شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب) و یا حتی شارا (شورای ائتلاف رهپویان و ایثارگران) اداره می‌کند، سخت در اشتباهید. مبنای فعالیت سیاسی و وحدت در اصولگرایان در دستان «شوخا» یا (شورای وحدت خوابکی اصولگرایان) است. اگر فکر می‌کنید این مطلب طنز است، بازهم اشتباه می‌کنید. مبنای وحدت در اصولگرایان «خواب‌هایی است» که «بزرگانشان» می‌بینند که در این «خواب‌ها» یک سری «کدها» جابه جا میشود که از آنجا متوجه میشوند نظر «مقامات عالی نظام» با چه کسی است.
 
حرکت جبهه انقلاب به سمت وحدت، ضرورتی انکار‌ناپذیر است

سازوکار «وحدت خوابکی» پیش از این هم در اصولگرایان وجود داشت، اما حالا صدای نزدیکان پایداری هم از این موضوع در آمده است. حمید رسایی که سالهاست اصولگرایان دیگر او را در لیست خود قرار نمی‌دهد، دست به افشاگری زده و گفته است که لیست انتخاباتی اصولگرایان در سال ۹۸ براساس «خوابی» که «یک نفر به دروغ به عنوان پیام و مطالبه یک مقام عالیرتبه جا زده شد» بسته و به مردم ارائه شد.

او این اظهارات را در پاسخ به محمد مهدی ماندگاری (مسئول هماهنگی قالیباف با روحانیون) بیان کرد که نوشته بود: «حرکت جبهه انقلاب به سمت وحدت ضرورتی است که هر فرد آشنا به سیاست آن را درک می‌کند» رسایی نیز ضمن تاکید بر ضرورت وحدت از سازوکار «شوخا» (شورای وحدت خوابکی اصولگرایان) پرده برداشت و نوشت: «حرکت جبهه انقلاب به سمت وحدت، ضرورتی انکار‌ناپذیر است. البته اگر وحدتی بر پایه ارزش‌ها و منش‌ها در کاندیدا‌ها و اقناع در بدنه رای ساز جبهه انقلاب باشد. نه مثل وحدت در انتخابات مجلس که براساس خواب یک نفر به دروغ به عنون پیام و مطالبه یک مقام عالیرتبه جا زده شد.» او این توئیت را با هشتک «نه به وحدت خوابکی» منتشر کرد.

نکته جالب اینجاست که مخالفان رسایی و پایداری نیز به او یادآور شدند که مبدع «وحدت خوابکی» (یا شوخا) آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی خودش است. در سال ۸۴ آیت‌الله مصباح‌یزدی از خوابی گفته بود که موجب پیروزی احمدی نژاد است. پنج روز پس از انتخابات سوم تیر سال ۸۴ نشریه پرتو سخن سخنان ایشان در جمع اعضای کانون طلوع را منتشر کرد.
 
برای رای آوردن لیستی که در «خواب» الهام میشود، تلاش می‌کنند

در آن گزارش به نقل از پدر معنوی جبهه پایداری آمده بود: «دیشب یکی از دوستان حاضر در جلسه نقل کرد؛ قبل از برگزاری مرحلۀ اول انتخابات به محضر یکی از علمای اهواز رسیدم. ایشان گفت‌: نگران نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود. ایشان گفته بود که شخصی شب بیست و سوم ماه رمضان در حال احیاء پیش از نیمۀ شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا می‌شود که بلند شو برای احمدی‌نژاد دعا کن، وجود مقدس، ولی عصر (عج) دارند برای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من حتی اسم احمدی‌نژاد را نشنیده بودم و اصلاً او را نمی‌شناختم! خود ایشان نیز در تاریخ دهم دی‌ماه قاطعانه گفته بود که من رئیس‌جمهور خواهم شد. کسانی با او شوخی می‌کردند که این چه حرفی است می‌زنی؟ چه کسی به تو رأی می‌دهد؟ چه کسی تو را می‌شناسد؟ گفته است این قول یادتان باشد، امروز ۱۰ /۱۰ /۸۳ است، من رئیس‌جمهور خواهم شد! حالا خواب دیده یا کسی به او گفته است من نمی‌دانم!»

معلوم نیست منظور رسایی از کسی که متهم به «دروغ» شده است چه کسی است. براساس اطلاعاتی که رسایی دارد، یک نفر اعلام کرده است که خوابی دیده و در آن خواب نظر «مقامات عالی نظام» را کشف کرده است. در این میان به نظر بیش از همه باید نگران بدنه حامیان جریان «شوخا» بود، نمی‌دانند در پشت صحنه چه خبر است، اما برای رای آوردن لیستی که در «خواب» الهام میشود، تلاش می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۷۱، emtedad.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: اصولگرایان ، جمنا ، شارا ، شوخا
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین