پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
نماینده مردم زاهدان در مجلس با شعاری خواندن اقدامات برای احیای تالاب هامون، تصریح کرد: در حالیکه خانم ابتکار از اقدامات موثر و همچنین تشکیل جلسات با مسئولان افغانستان سخن می‌گوید این کشور در حال ایجاد سد جدیدی در مسیر آب ورودی به هامون است. حسینعلی شهریاری با بیان اینکه تاکنون راهکار […]
شعارسال: نماینده مردم زاهدان در مجلس با شعاری خواندن اقدامات برای احیای تالاب هامون، تصریح کرد: در حالیکه خانم ابتکار از اقدامات موثر و همچنین تشکیل جلسات با مسئولان افغانستان سخن می‌گوید این کشور در حال ایجاد سد جدیدی در مسیر آب ورودی به هامون است.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه تاکنون راهکار اساسی برای احیای تالاب هامون اندیشیده نشده است، گفت: اظهارات خانم ابتکار در رابطه با جلسات متعدد با مسئولان افغانستان و همچنین ثبت تالاب هامون در یونسکو بیشتر اقدامات سیاسی و شعاری بوده و هیچ گره ای از مشکلات هامون باز نکرده که خشکی و وضعیت نامطلوب هامون هم گواهی بر این مدعا است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به خشکی تالاب هامون یادآور شد: در حالی خانم ابتکار از برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر و همچنین تشکیل جلسات با مسئولان افغانستان سخن می گوید که کشور افغانستان در حال ایجاد سدی در پشت سد کجکی است که از همان مقدار بسیار ناچیز آبی که به تالاب هامون وارد می شود جلوگیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ورود جدی دولت برای پیگیری حقابه هامون از کشور افغانستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری این موضوع تعلل می کند؛ به نظر می رسد این موضوع و همچنین سلامت مردم استان سیستان نزد دولت از اهمیت زیادی برخوردار نباشد زیرا هیچ گونه توجهی به رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان و همچنین هامون نداشته و مردم این استان و مشکلات آنها را به طور کلی فراموش کرده اند.

شهریاری با بیان اینکه باید دولت باید نهایت اهتمام خود را در جهت احیای هامون و رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر هم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم چند صباحی منتخبان به استان محروم سیستان و بلوچستان سفر کرده و مردم استان را با شعارهای رنگارنگ و گوناگون نسبت به رفع مشکلات شان امیدوار می کنند در حالی که این افراد بیشتر به دنبال منافع خود هستند تا مصلحت و منافع مردم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مسئولان نباید مردم استان سیستان و بلوچستان را به چشم شهروند درجه دو و سه ببینند، یادآور شد: متاسفانه تاکنون شاهد اقدام موثری از سوی دولت برای احیای تالاب هامون و پیگیری حقابه این تالاب بین المللی مهم نبودیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم منطقه با مشکلاتی نظیر خشکسالی و افزایش بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و حتی مهاجرت ها هم افزایش یافته در حالی که با خشکی کامل هامون باید شاهد تشدید ریزگردها و همچنین افزایش مهاجرت ها ومشکلات ناشی از آن هم باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گندم خبر، تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1395 ، کدخبر: 379 ، www.gandomkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین